verplicht doorgaan met verzekering

• liesje

Mijn dochter is gisteren18 jaar geworden en we hebben een offerteaanvraag bij een andere verzekeringsmaatschapppij aangevraagd dat dat ik, haar moeder verzekerd ben.

Maar van mijn huidige verzekering krijgen we nu bericht dat ze niety mag overstappen.

Klopt dit?

• Simon Kabelfoon

Vraag me af of dit is geregeld in de Zorgverzekeringswet of in de polisvoorwaarden van de verzekeraar.

Welke verzekeraar betreft het?

• liesje

agis

• janvL

los van de vraag of het ergens in de voorwaarden staat, u hebt natuurlijk gewoon een overeenkomst met agis, ook voor uw kinderen. Agis biedt ook normaal dekking voor uw kinderen en het feit, dat u geen (beperkt) premie betaalt doet daar niets aan af.

Uw kinderen staan genoemd op de polis en daarmee is de looptijd (tot 1-1-08) formeel ook voor hen van kracht.

Tussentijds opzeggen van een polis kan niet, dus de weigering van agis lijkt mij terecht.

• Simon Kabelfoon

Deel die mening niet, want voorwaarden Avero-Achmea bieden wat dat betreft wel een “escape”.

Zal dus evengoed die voorwaarden van AGIS er naast leggen.

• Simon Kabelfoon

Wijs AGIS maar eens op artikel 6 lid 5 (5 De verzekeringnemer die een ander dan zichzelf heeft verzekerd, kan de zorgverzekering opzeggen

indien de verzekerde krachtens een andere zorgverzekering verzekerd wordt).

Mijns inziens geen speld tussen te krijgen.

• Jan

Daarnaast ook nog zo dat het kind met ingang van 18jr zelfstandig moet verzekeren. Immers ook zelf aansprakelijk voor de dan te betalen premie en zelfstandig recht op zorgtoeslag. De keus van het kind voor een andere verzekering moet gehonoreerd worden.

• Maisy

Heel ‘toevallig ’weer AGIS………………..