terugbetalen no-claim

• Betsy

Werden van de week verrast met post van onze oude zorgverzekeraar (van 2005), met het verzoek om nog een deel van de no-claim terug te betalen die wij in april 2006 ontvangen hebben. Er was zogenaamd nog een rekening van het artsenlab binnengekomen van november 2005. Kan me niet voorstellen dat het artsenlab zo traag is geweest met het inzenden van de rekening, lijkt me eerder te zijn blijven liggen bij de verzekeraar. Mag dit nou zomaar? Zij kunnen de rekeningen maanden…jaren…laten liggen, wij moeten binnen een paar weken terugbetalen. Vind dit toch wel een hele vreemde situatie.

Wat mij betreft schaffen ze die no-claim af en doen ze de premie omlaag…achteraf weer terug moeten betalen van iets wat al zo lang geleden is, is niet leuk! Of betaal die no-claim pas 2 jaar later uit zodat je zeker weet dat je er recht op hebt!

• Simon Kabelfoon

Komt erg vaak voor, dat bij zorginstellingen rekeningen heel lang blijven liggen (ligt dus meestal NIET aan de zorgverzekeraar), dus dat op zich is niet heel vreemd.

Blijft wel vervelend.

• Agnes

Hebben wel vaker rekeningen van het artsenlab gehad, altijd snel na het onderzoek……nooit pas na 15 maanden….

• Lexxellent

Ik kreeg vorige week ook zo'n brief van mijn zorgverzekeraar. En ik ben niet eens overgestapt!

Nu begrijp ik inmiddels dat zorginstellingen vaak traag zijn met het sturen van rekeningen naar verzekeraars. Maar ik vind het absurd dat ik één jaar na dato mijn ontvangen no-claim weer terug mag storten! En dat moet dan inderdaad maar even binnen twee weken gebeuren… want anders….

Belachelijke situatie! Dat de verzekeraars afhankelijk zijn van de instellingen snap ik. Maar dat daar dan pas een jaar later een bericht mij mij op de mat valt kan gewoon niet! Dat kan niets anders betekenen dan een enorme achterstand in de administratie van de verzekeraar. En dan schat ik - en nu ben ik waarschijnlijk nog optimistisch - toch zeker op zo'n vier tot zes maanden achterstand!

Het irritante is dat de consument weer eens de dupe is van zo'n idiote situatie. Ik ben het volledig eens met het idee om die hele no-claim af te schaffen en de premie gewoon te verlagen. Nu wordt je blij gemaakt met een dode mus. Nutteloos onding!

• Simon Kabelfoon

Gelukkig maar dat die no-claim ook afgeschaft gaat worden (regeerakkoord).

• maria

Is dat wel zo gelukkig? Voorzover ik begrijp gaat de premie dan omhoog en komt er een verplicht eigen risico.En dat geeft ook weer een hoop administratieve problemen.

Maria

• Simon Kabelfoon

Of de premie omhoog gaat als gevolg van wegvallen no-claim valt nog te bezien en hoe dan ook…. 't komt toch wel uit de lengte of de breedte.

Een eigen risico aan de voet is mijns inziens wel een stukje duidelijker dan achteraf een no-claim en welllicht weer een terugvordering daar achteraan.

De paar meldingen daarvan op dit prikbord zijn maar een topje van de ijsberg.