zorgtoeslag

• tinie

Wanneer ik getrouwd ben wordt mijn inkomen bij mijn echtgenoot gerekend, voor de zorgtoeslag, hierdoor kom ik niet in aanmerking voor de toeslag.

Echter, wanneer ik zou samenwonen krijg ik het wel omdat ik een laag inkomen heb, en mijn partners inkomen er niet bij wordt gerekend.

Volgens mij is dit niet eerlijk, want voor andere dingen worden getrouwde en samenwonende gelijk getrokken, behalve bij dit.

Waar is nu het recht op gelijke behandleing?

• Simon Kabelfoon

Dat ligt toch heel wat genuanceerder Tinie.

Loop maar eens door het vragenschema op www.toeslagen.nl en beantwoord de vragen onder “wie is uw toeslagpartner”.

• Janine

Ik ben zelf al een paar maal verkeerd uitgekomen via de module op de site van toeslagen. Er staat ook wel vermeld dat er geen garanties worden geboden aan de hand van de uitkomsten.

http://www.vergelijken-autoverzekeringen.com is wel een aanradertje, hier kun je verschillende aanbieders vergelijken (ook van een zorgverzekering dus) en zijn er ook modules te vinden waar je je toeslag kan berekenen

• Simon Kabelfoon

Je bent lekker die (eigen??) site aan het promoten op de diverse prikborden.