zorgpasje meegeven?

• adrian

Ben je verplicht het zorgpasje van minderjarige kinderen uit handen te geven aan niet-verzorgende ouder als zij tijdens omgangsregeling of vakantie bij de andere ouder verblijven?

Kan de andere ouder de kinderen niet óók gewoon gratis meeverzekeren op zijn eigen polis?

Reden voor het niet mee willen geven van de pasjes , ook geen kopie van polis o.i.d., is dat de verzekeringnemer de nieuwe partner is. Die wil geen trammelant bij zijn verzekering door de niet-verzorgende ouder, hetgeen gezien het verleden zeer goed mogelijk is als het wel gegeven wordt.

• Mirjam

Hoi,

Nee verplicht niet volgens mij.

Als mijn zoon naar zijn vader gaat krijgt hij zijn zorgpasje gewoon mee omdat ze vaak met de vrachtwagen een paar dagen naar het buitenland gaan.

Mocht er wta gebeuren dan hebben ze hem toch nodig.

Dubbel verzekeren mag volgens mij niet.

Maar ik vraag me af wat de niet verzorgende ouder dan gedaan kan hebben dat je daar last mee hebt gehad.Hij hoort dit netjes terug te geven als je kind weer bij jou thuis komt na het weekend/vakantie.

Stel je vraag eens op het advocatenprikbord of het idd verplicht is of niet.Die hebben meer verstand van dat soort dingen.

• maria

Het is niet verplicht om je zorgpas altijd bij je te hebben.Maar een zorgverlenende instantie kan behandeling weigeren als je je daar meldt en geen pasje kunt tonen.Ziekenhuizen zijn daar de laatste tijd heel streng in geworden en sturen vaak mensen zonder zorgpas weg.En daarom is het verstandiger om het pasje met het kind mee te geven.

Maria

• PeepPeep

En misschien kan eens bij de verzekeraar geïnformeerd worden. Wellicht kan een kopie zorgpas verstrekt worden zodat bij beide partijen het pasje altijd beschikbaar is.