no claim

• Anna

Hallo,

Door een dysfunctionerende arts werd ik in 2005 gedwongen tot het aangaan van een second opinion. Al met al een heel lang verhaal, maar mijn vraag is eigenlijk over de no-claim, die ik niet kreeg vanwege de vele kosten die ik gemaakt had in 2005. Ik heb er een zaak van gemaakt heb de arts aangeklaagd, mijn klacht is gegrond verklaard (dit jaar allemaal) maar had verder niks met die no claim gedaan. Is het nog wijs om e.e.a. aan te kaarten bij de zorgverzekeraar, het gaat uiteindelijk wel om een aardig bedrag wat ik misliep door schuld van een arts.

groetjes

• maria

U kunt uw zorgverzekering op de hoogte stellen van het vonnis.Of ze er iets mee doen in de richting van de betreffende arts is maar de vraag.Als het om een paar honderd euro gaat zal het wel niet de moeite lonen.En ik denk niet dat de zorgverzekering als uw belangenbehartiger wil gaan optreden.

U zult dan de aantoonbare financiele schade die u hebt geleden moeten zien te verhalen op de betreffende arts.Nu u een uitspraak in zijn/haar nadeel hebt hebt u wel kans dat zijn/haar verzekering die zal willen vergoeden.

Maria

• PeepPeep

Sluit ik me bij aan. Alle “schade” die geleden is mag je verhalen. Als je een advocaat hebt of het via je rechtsbijstand heb geregeld, dan daar aankaarten.

• Anna

Nou heb even contact gezocht met de zorgverzekeraar en ik zat zonder de kosten van die dokter al boven het no claim bedrag. Verdere schade is niet te meten, namelijk psychische schade en de enorme zorgen die ik me gemaakt heb…..valt nooit te vergoeden, heb ik verder ook niet om verzocht, ik wou op het laatst alleen maar een uitspraak.(je bent namelijk niet zomaar even klaar met een aanklacht daar ging een jaar overheen)

bedankt voor jullie antwoord