Voorwaarden Avero 2006??

• Mila

Ik ben bij Avero Achmea verzekerd met Excellent als aanvullende verzekering.

De reden dat ik bij Avero zit met die verzekering is omdat zij een goede vergoeding geven voor brillenglazen.

Heb nu een tijdje geleden de nieuwe voorwaarden gekregen voor 2007 ontvangen, maar ik kan nu nergens meer de voorwaarden van 2006 meer vinden, om het een en ander te vergelijken.

Ik heb nl. een nieuwe bril gekocht met dure glazen en ik weet toch zeker dat die voor dit jaar helemaal vergoed worden, maar weet iemand hoe ik de voorwaarden van 2006 terug kan vinden??

Alvast bedankt,

Mila.

• Simon Kabelfoon

Polisvoorwaarden zijn terug te vinden onder www.polisvoorwaardenonline.nl (Avero-Achmea, zorgverzekering, voorwaarden zorgplan).

• Mila

Ha bedankt Simon!

Handige site trouwens!

• Roosje

In 2006 worden de brillenglazen helemaal vergoed.

Nu met de noieuwe polis voor 2007, pas na 3 jaar weer.

Ik ben er ook en heb ze gebelt.

Ik wilde nl in januari nog een bril kopen, omdat ik nieuwe sterkte,

2e bril is erg handig. Nu wacht ik toch maar.

Groetjes Roosje

• Lisette

Voor 2007 is er wat meer duidelijkheid gekomen over de brillenvergoeding van Avero. Het was niet zo dat je elk jaar een nieuwe bril kon kopen, alleen als je ogen meer dan 1 dioptrie veranderde. Anders was het gewoon 1 keer in de 3 jaar. Nu is het een stuk duidelijker vind ik zelf en zo hoeft Avero niet mee te doen met de modegrillen!

Groetjes

• Mila

Lisette,

In de voorwaarden van dit jaar staat vermeld dat de brillenglazen helemaal vergoed worden, er staat niks over 1 dioptrie etc.

Voor 2007 zijn inderdaad de voorwaarden aangepast, dan is 't 1 x in de 3 jaar een max. vergoeding van 350 euro.

Ik had voor Avero gekozen vanwege die goede voorwaarden wat brillenglazen betreft, maar ik denk dat ik voor 't nieuwe jaar naar IZZ overstap.

• Wim

In 2006 een bril gekocht die vergoed geweest is door de Excellent verzekering van Avero, immers in de polisvoorwaarden staat dat ze ieder kalenderjaar max. één stel brillenglazen vergoeden.Uit noodzaak in 2007 lenzen gekocht, maar deze worden niet vergoed door Avero. De nieuwe polisvoorwaarden zeggen dat ze slechts éénmaal om de 3 kalenderjaren worden vergoed. Naar mijn overtuiging onterecht. De regels van 2007 kunnen toch niet met terugwerkende kracht gelden over 2006 ?

• Annelies

Wim,

Na mijn mening ook ontercht. Heb jij nog een klacht ingediend?

Ik heb ook mijn brillenglazen om die reden niet vergoed gekregen.

Maar ik wil er wel werk van maken.

• Wim

Na wat heen en weer gecommuniceerd te hebben met Avero heb ik het op een gegeven moment in handen gelegd van mijn tussenagent. Ook die gaf mij weinig kans op vergoeding. Ik heb me er inmiddels bij neergelegd.

• Cees Baijens

Bent u er al verder mee gekomen ?

Ik ben het er niet mee eens en wil een proefproces opstarten, mijn jurist zegt ook dat de voorwaarden van 2006 niet meer tellen.