OZ Zorgverzekeringen

• E.R.

Van OZ Zorgverzekeringen ontving ik de nieuwe polis. Zij schermt met “ slechts ” een verhoging van 6,4% voor 2007 ten opzichte van 2006.

Let op, want dit geldt slechts voor de basisverzekering!

De aanvullende verzekering stijgt met maar liefst 22% !! Dat wordt er niet bijverteld!

Per saldo is het voor mij persoonlijk een stijging van 10%.

Ik heb het gevoel dat we met z'n allen weer flink in de maling worden genomen.

• Simon Kabelfoon

Er zijn verzekeraars die daar toch wat anders mee om gaan (of in 2006 iets te duur waren), zoals Delta Lloyd en Amersfoortse.

Misschien toch weer eens een vergelijking maken??

• E.R.

Dat ga ik zeker doen!

• Grard

Ook bij onze VGZ verzekering worden wij geconfronteerd met dergelijke stijgingen. Daarnaast durven zij in een schrijven te stellen dat ze ons graag als klant willen houden en daarom maar lieftst 10% korting gaan geven. Terwijl we vorig jaar 15% kregen! Bovendien schrijven ze ‘u ontvangt nu meer korting dan ooit’.

Dat alles klopt dus in het geheel niet en ik zou lieftst overstappen maar het lijkt overal hetzelfde te gaan. Ik hoorde laatst dat ongeveer de helft van de premie die wij allemaal samen ophoesten ( inlusief het inkomensafhankelijke deel) opgaat aan de zorgverzekeraars zelf. Dus maar de helft komt dan werkelijk bij de echte zorg terecht.