HULP

  • Anita

    Wij zijn verzekerd voor 3 personen.

    In Maart heb ik de verzekering van mijn zoon stop gezet.

    mijn rekening werd maandelijks automatisch afgeschreven, dus ik hoefde me nergens druk om te maken.

    In september kwam ik er via de Belastingdienst achter dat wij helemaal niet verzekerd waren.

    Ik heb toen contact opogenomen met nijn verzekeraar, zij zouden het voor mij uitzoeken. Een medewerkster zei dat de verzekeringsmaatschappij ons alle maal hadden afgeschreven, wat natuurlijk niet de bedoeling was.Het heeft 2 maanden geduurd voor ik bericht van de verzekeraar kreeg dat mijn verzekering weer hersteld was en ik kreeg een rekening van euro 2100 wat ze nog hebben geprobeerd om het automatisch te laten afschrijven, omdat mijn saldo het niet toeliet, kreeg ik een acceptgiro toegestuurd om binnen 30 dagen te betalen.

    Waarom moeten wij nu gaan betalen, van al die maanden dat we niet verzekerd waren. Wij zijn ook naar het buitenland geweest zonder dat wij het wisten dat wij niet verzekerd waren. Het zou toch een ramp zijn als ons wat was overkomen.

    Met wie kunnen wij hierover contact opnemen.

    Alvast bedankt

  • Simon Kabelfoon

    Niet (verplicht!) verzekerd zijn kost u nog meer (namelijk de basispremie vermeerderd met een boete).

    De zorgverzekeraar biedt u blijkbaar met terugwerkende kracht dekking aan, maar rekent natuurlijk premie.

    Wanneer zij de fout hebben gemaakt kunt u wellicht en betalingsregeling met hen treffen.

    Wat ik overigens niet begrijp is dat u niet heeft opgemerkt dat er geen zorgpremies meer van uw rekening werden afgeboekt vanaf maart tot september.

    't Zijn toch bepaald geen kinderachtige bedragen (voor 3 personen), dus dat zou toch op moeten vallen en dan had u natuurlijk ook zelf actie kunnen ondernemen.