betaling huisarts?

• Ruth

Ik heb een basisverzekering met een eigen risico van ? 500,00. Nu heb ik recentelijk 4 bezoeken aan de huisarts moeten brengen. Ik word hiervoor nu door mijn zorgverzekeraar voor aangeslagen.

Ik dacht dat de huisarts, aangezien die in de basisverzekering is opgenomen, vrij van ‘extra’ kosten is? evenzo hetzelfde voor geneesmiddelen?

daarnaast kost het 1e bezoek ? 4,50 en de andere 3 ? 9,00 p/k. hoe zit dat?

• Simon Kabelfoon

Hoe het exact met de in rekening gebrachte tarieven zit weet ik zo direct niet.

Wel, dat bij een eigen risico van € 500,== van alle declarabele kosten onder de basisverzekering dus de eerste € 500,== voor uw rekening blijven (krijgt u ook premie-korting voor).

Daarnaast is er nog sprake van een no-claim waar bepaalde kosten NIET op in mindering worden gebracht.

• maria

De uitdrukking: “eigen risico”zegt het al.Alle kosten tot 500 euro moet u zelf betalen.

Een consult bij de huisarts is 9 euro.

Is die 4.50 soms voor een telefonisch consult of voor het uitschrijven van een recept?

Maria

• moppie

Wat ik wel vreemd vind of zogezegd mij afvraag mag er ook tel.consult of receptconsult berekend worden als je langere tijd aan een medicijn vast zit ( voorgeschreven door dezelfde arts) van welke de apotheek ook is. En wat als je het aan de balie komt bestellen kost het dan ook telefonisch receptconsult? Zo is die knip wel snel gevuld elke maand!