sterilisatie ongedaan maken

• peter

Mijn vriendin wil haar sterilisatie ongedaan maken

Welke zorgverzekeraar vergoed dit

groetjes peter

http://www.prikpagina.nl/list.php?f=2771

• Jan

Bij het IZA valt dit (100%) onder het Classic aanvullende pakket. Zie www.iza.nl en bekijk de vergoedingen voor 2006 en 2007.

Of je voor het aanvullende pakket wordt geaccepteerd weet ik niet.

• Silvia

Ik wil m'n sterilisatie ongedaan laten maken maar vgz wil dit niet vergoeden! Wie weet welke zorgverzekeraar dat wel vergoed! Ik ben ten einde raad. ‘t kost 8000 euro en dat heb ik niet. Jammer dat andere mensen kunnen bepalen of je ’n kind krijg of niet. Alleen rijke mensen kunnen dat dus. Alles draait om geld geld en nog eens geld. Heel triest!!!

• agnes

ja ik heb na mijn laaste kindje ook een sterlistatie gedaan heb nu een fijne man getroffen waar ik nog wel een kindje mee wil hebben samen willen we dat ook heel graag maar ik weet niet of menzis dit vergoed.

• anja

Hoi sylvia,

ik wil net als jouw een sterilisatie ongedaan laten maken,en heb een ziekenfondsverzekering gevonden die dat dus vergoed en dat is de ohra,ik heb nu allerlei onderzoeken gehad en alles is oke maar door financiele problemen,kan het nu niet meer doorgaan omdat ze mij hebben terug gezet naar de basisverzekering,ik vindt dit een trieste zaak,omdat mijn huidig man en ik heel graag nog een kindje willen, Nou hoop voor jouw dat je meer succes hebt.

Groetjes,anjaSilvia schreef:

>

> Ik wil m'n sterilisatie ongedaan laten maken maar vgz wil dit

> niet vergoeden! Wie weet welke zorgverzekeraar dat wel

> vergoed! Ik ben ten einde raad. 't kost 8000 euro en dat heb

> ik niet. Jammer dat andere mensen kunnen bepalen of je 'n

> kind krijg of niet. Alleen rijke mensen kunnen dat dus. Alles

> draait om geld geld en nog eens geld. Heel triest!!!

• karen

hoi

het gaat mij net zo,wil ook sterilisatie ongedaan maken. omdat ik met mijn nieuwe partner ook een grote kinder wens heb. ik kreeg te horen dat ik dit in eindhoven kon laten doen het kosten plaatje is dan 1000,00 euro zei mijn arts.En dat is dan een dag opname. het ziekenhuis die het doet heet maxima ziekenhuis

ik vindt dit heel erg belachelijk dat herstel operatie,s niet meer worden vergoed.

vind het allemaal een hoop geld.

• Marcel

Hoi wij zitten met precies hetzelfde probleem geen zorgverzekeraar die dit betalen wil.

Wij willen nu dus ook graag een kindje erbij maar moeten dat helaas laten gaan omdat we er de centen niet voor hebben.

Momenteel heb ik er heel moeilijk mee regelmatig als ik er over nadenk dat ik waarschijnlijk met mijn huidige partner nooit een kind zal hebben doet me dat heel veel pijn.

We gaan zeker verder zoeken naar alternatieven mochter er mensen zijn die wat weten horen we dat graag mochten wij wat vinden laten we dat ook zeker weten.

• maria

Ik betaal mijn tuinhulp/klusjesman 100 euro plus een maaltijd en koffie e.d. voor een dag werk.Reken maar uit in hoeveel tijd hij die 8000 euro dan bij elkaar zou kunnen sparen.:)

• t. rouw

nou,reactie op de vergelijking met 100 euro per dag voor een klusjesman,2,5 mnd werken zodat je dan weer een kind kan krijgen?goeie manier als man om te laten zien wat je er voor over hebt!of samen, of zij natuurlijk,maar toch…lijkt me een leuke anecdote voor later tijdens de verjaardagen.niks mis mee, ik vind het goed dat een operatie om de boel te repareren, want voor iedereen geld dat de reden van de operatie in de eerste plaats juist niet wegvalt automatisch door het hebben van een nieuwe partner.want als een nieuwe partner overwogen is, was deze kinderwens niet gepland.en ja, opereren kost veel geld… denk aan personeel, apparatuur,enz….

• Alice Ermes

Als je het geld voor de operatie al niet bij elkaar kunt sparen, hoe wil je dan sparen voor de toekomst / scholing van je kind??

En ja, ook voor mij is het veel geld….