mag dit?

• miranda

Afgelopen donderdag is mijn man naar de tandarts geweest met kiespijn. bleekeen gaatje te zijn dit is gevuld. mijn man gaf aan nog steeds pijn te voelen. dit was napijn/en of uitstralingspijn. Zaterdag was de pijn echter zo erg geworden en ook niet onder controle te houden met pijnstillers dat hij de doktersdienst heeft ingeschakeld. Een vervangende tandarts nam toen kontakt met ons op en mijn man mocht sÿ¡vonds om 21.30 langs komen. Er werd wel gezegd neemt u 250 euro cash geld mee. U moet kontant betalen. Hij moest dus een wortlekanaal behandeling ondergaan.

Ik snap dit dus niet. Wij zijn tand verzorgd 3 verzekerd bij Menzis. Hebben onze pasjes en toch moet je kontant betalen om te worden geholpen.

Gelukkig konden wij het geld pinnen en is mijn man geholpen, maar hoe gaat dat met mensen die het geld niet bij de hand hebben, worden die dan niet geholpen.

Ik vind het echt schandalig, ik bedoel 250 euro is niet nieks, en voor je het terug hebt gaat ook weer een paar weken overheen.

De vraag, als je het geld niet hebt, zijn ze dan toch verplicht om je te helpen? en wat kan je anders doen?

BVD, Miranda

• rob

Ik weet niet of het mag maar schandalig vind ik het wel.

Je zal het geld maar niet zomaar even hebben, dan kun je dus met pijn doorlopen.

Marlies

• maria

Helaas zijn tandartsen in het verleden te veel geconfronteerd geweest met wanbetalers en zijn ze tot dit soort maatregelen overgegaan. Een tandarts mag zelf bepalen of hij contant betaald wil worden.Hij heeft er niets mee te maken of, en bij wie u verzekerd bent, dat is uw eigen zaak.Veel tandartsen hebben trouwens geen contracten met ziektekostenverzekeringen omdat dit voor hen veel te veel administratieve rompslomp oplevert.

En tandpijn is weliswaar vervelend, maar niet levensbedreigend, dus is uitstel van behandeling wel verantwoord.

Maria

• els

Als het zoals Maria zegt niet levensbedreigend is en dat is het ook natuurlijk niet een tip: koop een flesje kruidnagelolie, met een bevochtigd watje op de zere kies drukken en blijven verversen, tot je eigen tandarts er weer is.

Scheelt je weer cash, vooral als je het niet hebt.