aparte tandartsverzekering

• Betsy

Wij hadden voor 2006 een aparte tandartsverzekering bij De Friesland afgesloten voor 13,50 p.p. Echter omdat wij geen basisverzekering bij hun hebben gaan ze nu voor 2007 een premie-toeslag opleggen van 100%. De premie wordt 15,95 X 2 dus 31,90 p.p. per maand. Is er nog een verzekeraar waar je wel tegen een normale premie je tandartskosten kunt verzekeren zonder daar ook de basisverzekering af te sluiten????

• Simon Kabelfoon

Daar waar dit kan geldt (voor zover mij bekend) altijd een toeslag op de standaardpremie wanneer de basisverzekering elders loopt.

• ikke

Als dit al mogelijk is dan toch alleen voor nieuwe overeenkomsten, want de reeds aangegane overeenkomsten waren los aan te gaan zonder toeslag en indien voor 1-6-2006 aangegaan ook nog zonder medische selectie.

Waar in de wet vindt jij overigens dat er een toeslag berekend mag worden?

• Betsy

Heb de Friesland hierover gebeld en in eerste instantie dacht die persoon dat het alleen voor nieuwe contracten zou gelden, na navraag bleek dat het voor iedereen geldt, dus ook voor degene die begin 2006 een tandartsverzekering hebben afgesloten. Erg raar dat je nu dus geconfronteerd wordt met een premiestijging van maar liefst 136%! Vraag me af of dit zo maar kan…..

• ikke

Ik zit in hetzelfde schuitje en ben niet van plan om het zonder slag of stoot te accepteren. En zo zullen zich hier nog wel een paar anderen melden die ook een losse aanvullende tandverzekering hebben afgesloten bij De Friesland. Wellicht samen richting De Friesland reageren???

• Simon Kabelfoon

Staat helemaal nergens in de wet, maar dat is het vrije (acceptatie-)beleid dat verzekeraars mogen voeren op aanvullende dekkingen.

• ikke

Maar wij hebben al een verzekeringsovereenkomst zonder daarin een toeslagclausuleen nergens in polisvoorwaarden staat toeslag vermeld. Mij lijkt het dat nakoming van overeenkomst geëist kan worden en dus uitsluitend betalen van de normale bedongen premie zonder 100% toeslag.

• Simon Kabelfoon

Leest u die voorwaarden (en de algemene voorwaarden) nog eens door.

Daar staat (vrij zeker) een bepaling in, dat de verzekeraar premies en voorwaarden eenzijdig mag wijzigen (en u heeft dan het recht daar niet mee akkoord te gaan en op te zeggen).

• Simon Kabelfoon

Artikel 8 tandverzekeringsvoorwaarden.

• maria

Tja en daar zitten dan al die mensen mee, die vorig jaar zo argeloos een losse en goedkope tandartsverzekering bij de Friesland hebben gesloten.:)

Maria