Zie mijn premie van 10 jaar geleden.

• Karin@

Vond een 10 jaar oude giroafschrijving, en zag daarop tot mijn verbazing, wat ik toendertijd per maand aan premie kwijt was.

Ik kreeg alles, dure medicatie fysiotherapie noem maar op.

Ik betaalde toen zegge en schrijven…..Fl.38.40

In guldens wel te verstaan.

• jan

En wat werd er op je salaris ingehouden? de bijdrage van de werkgever?

• maria

En toch betaal ik liever de veel hogere premie van nu met de gedachte dat er nu zo veel meer mogelijk is dan tien jaar geleden.En dat we daar allemaal gebruik van kunnen maken! Kijk eens een paar maal naar zo'n medisch programma op de t.v. en vraag je af, of het de hedendaagse premie waard is!! :)

Maria

• els

Ik heb niet het idee, dat er op zorggebied thans meer mogelijk is dan pakweg 10 jaar geleden. Wel dat de premies sinds deze beruchte zorgwet en de alsmaar stijgende premieverhogingen inclusief de te verwachten uitgeklede pakketten ons zullen dwingen om een goedkope rot-verzekering te nemen of helemaal geen verzekering meer. (geldt uiteraard niet voor de zeer rijken onder ons).

We zakken af naar een derde-wereldland, is mijn mening, hoeft niemand het mee eens te zijn.

• maria

Nee ik ben het daar helemaal niet mee eens. Ik pik hierbij een paar technieken uit, die we momenteel heel gewoon vinden en in ieder ziekenhuis uitvoerbaar zijn en die dat 10 jaar geleden beslist nog niet waren:

Wat denk je van: zelf bloedsuikers en stollingstijd kunnen bepalen met een eenvoudig bedienbaar apparaat

zonder dat je daarvoor naar een ziekenhuis of een prikpost moet gaan?

Wat denk je van een cardioversie bij boezemfibrilleren?

Wat denk je van allerlei kijkoperaties?

Wat denk je van aidsmedicatie?

Wat denk je van laseren bij verhoogde oogdruk?

Wat denk je van een CTscan bij verdenking op hersenletsel?

enz. enz.

De premie van de ziektekostenverzekering zal in de toekomst steeds hoger worden, omdat we allemaal graag gebruik willen maken van dit soort mogelijkheden en van nog veel meer.En we zullen er aan moeten wennen dat een ziektekostenverzekering een groter percentage van ons inkomen zal gaan kosten.

Maria

• Lisette

Toch denk ik dat de medici gewoon de zorg te duur maken. Het moet veel goedkoper kunnen tegen dezelfde kwaliteit. Er is in Nederland te lang een cultuurtje ontstaan dat alles maar duurder is geworden en daar heeft ook de medici gebruik van gemaakt. Door marktwerking moeten deze prijzen gaan dalen. En wellicht zal daardoor de zorgpremie ook gaan dalen (wat ik overigens niet echt geloof momenteel). De zorgverzekering is wel duurder geworden maar idd zoals Jan het al zei wat wordt er vergeleken met 2005 ingehouden op je salaris. Netto ben je er denk ik niet heel erg veel op achteruit gegaan.

Met vriendelijke groet,

Lisette Parnian

• els

Ct scan bij verdenking hersenletsel gebruikte men ook al 10 jaar geleden!Werd ook volledig vergoed trouwens.

Maar wat te denken van poliklinisch bevallen zonder medische indicatie? En de kraamhulp?

dit zijn 2 voorbeelden.

Maar ieder het zijne. :D

• maria

Ct scan bij verdenking hersenletsel gebruikte men ook al 10 jaar geleden! Dat klopt, maar in lang niet alle ziekenhuizen beschikte men 10 jaar geleden over een computer tomograaf.Het is m.i. een grote vooruitgang dat dit nu wel het geval is, en ja, dat kost geld.

En wat ik denk van poliklinisch bevallen zonder medische indicatie? Dat is geen ziekte en ik zou zeggen: dat moeten de ouders zelf betalen of er een aparte verzekering voor afsluiten.Net als kraamhulp.Overigens zie ik dat bij niet medische indicatie de verloskamer in het basispakket zit althans bij mijn verzekering.

Maria