opname gezonde zuigeling

• Anna

Is er ook iemand die meer weet over de opname van een gezonde zuigeling wanneer de moeder het ziekenhuis in moet?

Het gaat er dus om dat de moeder een operatie ondergaat en het kind afhankelijk is van borstvoeding en nog niet een half jaar oud is. Hoe zit het dan met de vergoeding van de opname van de baby?

alvast bedankt.

• jan

Wat zegt je eigen verzekering?

• Anna

Dat is wat onduidelijk. Drie jaar geleden mocht ik mijn kind meenemen toen ze 14 dagen oud was. Later werd ik weer opgenomen en toen was ze een week te oud, want het mocht tot een half jaar.

De situatie nu is dat de zorgverzekeraar helemaal niks meer weet van die regelgeving destijds, het was zelfs landelijk bepaald vertelde men mij toen, ze zeggen nu dat 10 dagen de grens is omdat de moeder borstvoeding kan kolven, en als ik doorvraag zegt men dat ik het aan het ziekenhuis moet vragen :-P

Ik ben zo benieuwd naar die ene regel van drie jaar geleden (heb helaas de mail van toen niet meer), het lijkt of met het nieuwe zorgstelsel daar dus wat aanpassingen in gedaan zijn.

• els

Drie jaar geleden hadden we nog ziekenfonds- en part.verzekerden.

Sinds Hoogervorst per 01-01-06 de nieuwe zorgverzekering heeft ‘geregeld’, ben ik bang dat veel regels van 3 jaar geleden niet meer bestaan. Ik kan er teminste een A4tje mee vullen, helaas.

Maar ik zou doorvragen en doorvragen, want het is toch te gek voor woorden, dat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd.Succes Anna met jou en je baby.

• Anna

Haha, het is gelukkig niet voor mijn baby, maar evengoed bedankt. Ik kan me de frustraties zo voorstellen, je kindje is afhankelijk van jou, jij wil graag doorblijven borstvoeden en dan moet je maar gaan kolven in het ziekenhuis, waar de verpleging destijds bij mij in elk geval te beroerd was om even mijn kolfapparaat te reinigen……

Desbetreffende moeder is inmiddels weer thuis, baby is niet meegeweest.