Als er door diverse uitkeringsinstanties de inkomensafhankelijke bijdrage wordt ingehouden en je meer premie betaalt dan toegestaan is (ongeveer 1700 euro, dacht ik?), hoe krijg je dat geld dan weer terug?
Bij de definitieve belastingaanslag over 2006 zal blijken dat je teveel hebt betaald.Dan krijg je dat geld in ieder geval terug, plus de wettelijke rente.
Er is sprake van geweest, dat men in september 2006 al een deel terug zou krijgen.Maar ik heb daarover verder niets vernomen en ook geen teruggave ontvangen.Een vervelend systeem, maar men beweert dat het niet anders kan Het vreemde is, dat ikzelf in februari al kon berekenen hoe groot het bedrag zou zijn, dat ik te veel zou gaan betalen Men had dat m.i. kunnen aftrekken van de voorlopige aanslag over 2006.
Maria
Terugbetaling loopt niet via de (voorlopige) aanslag inkomstenbelasting. Hiervoor volgt een aparte aanslag
De fiscus is wel degelijk begonnen met terugbetalen in sept en ik heb dan ook aardig wat teruggaven voorbij zien komen.
Even contact opnemen anders
Zie ook:
http://www.belastingdienst.nl/actueel/06082201_ink_afh_bijdrage_zvw_terug.html
(geldt ook voor 65-minners)
Terugbetaling loopt niet via de (voorlopige) aanslag inkomstenbelasting. Hiervoor volgt een aparte aanslag…..
Dat mag dan zo zijn, maar waarom eigenlijk niet? Is het dan “technisch”onmogelijk om bij het doen van de aangifte over het vorige jaar een prognose op te geven van de te verwachten pensioeninkomsten over het lopende jaar? Als ik dat voor mezelf wél kan, waarom kan de belastingdienst daarmee dan geen rekening houden? Optellen wat de verschillende pensioeninstanties in het begin van het jaar opgeven als te verwachten pensioen, dat opgeven bij de voorlopige aanslag met een vermindering op die aanslag.
Het is sowieso al even slikken als je ervaart dat je met deze nieuwe regeling in totaal twee tot twee en een half maal zoveel moet betalen voor ongeveer hetzelfde zorgpakket als tevoren.En dat je bovendien nu vrijwel geen controle meer hebt over de uitgaven.
Maria
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?