Hallo medeprikkers,
Ik ben net terug van een wereldreis van een jaar en moet mij nu aanmelden voor de nieuwe zorgverzekering.
Ik ben echter van plan over korte tijd weer te gaan reizen voor een lange periode (het liefst zou ik dus uitgeschreven blijven uit het bevolkinsgregister zodat ik niet verplicht ben de zorgverzekering af te sluiten maar dan kan ik ook geen baan zoeken).
Ik vraag mij dus af, als ik weer ga reizen voor onbepaalde tijd, zeg halverwege 2007, is het dan mogelijk de zorgverzekering op te zeggen en me weer uit het bevolkinsgregister te laten uitschrijven?
Indien de situatie onveranderd is gebleven, dus dat je je moet uitschrijven en de zorgverzekering mag opzeggen als je langer dan een jaar weggaat, dan gaat dat dus voor mij niet op want wie weet kom ik na 6 mnd wel terug (of 2 jaar?), ik weet het niet.
Ik ben in ieder geval op zoek naar een goedkope en flexibele zorgverzekering, waarbij ik me misschien wel aanvullend kan verzekeren voor als ik op reis ga, ipv een hele aparte reisverzekering afsluiten.
Ik ben een vrouw van 22, afgestudeerd HBO-er en ik ga vanaf 1okt. tot 31dec. voor een maandelijkse vergoeding als au-pair in Amstelveen werken en wonen bij een kennis, waarbij ik een uitkering zal aanvragen (en dus ook recht op zorgtoeslag).
Weet iemand een goedkope en flexibele zorgverzekering voor een reislustige jonge vrouw?
Bedankt!