tandarts

• E Engin

Beste,

Stel dat ik geen uitgebreide tandarts verzekering heb.

en stel dat bij een controle blijkt dat ik x eur moet betalen wat in een andere pakket wel vergoed wordt.

Is het dan mogelijk om alsnog je vezekering te wijzigen.(nadat je dus ben behandeld en de nota al heb ontvangen )

zo ja wordt de premie dan verrekend vanaf 1 januari ?

en wordt de x eur vergoed indien ik met terugwerkende kracht de premies heb betaald.

Wie kan mij meer info geven hierover ?

alvast bedankt

• Menno

Hoe durf je het te vragen ! Dat is hetzelfde als je huis is afgebrand en je probeert als nog een brandverzekering af te sluiten !

• E Engin

Alles kan gevraagd worden of het nou onzin is of niet.

Iedereen neemt wel eens verkeerde beslissingen.

en door te vragen kan je de leed verminderen.

Aan dit soort prikborden hebben mensen niet veel aan ALS de vrager en de vraag veroordeeld wordt.

Wellicht dat het nuttiger is om antwoord te geven hoe raar de vragen soms ook mogen zijn.

Dus ik durf nogmaals te vragen of dit kan ?

• Adri

Wijzigingen voor de zorgverzekering of van zorgverzekeraar kan slechts 1 maal per jaar en wel met ingang van 1 januari.

Opzegging dient te geschieden bij de meeste voor 31 oktober. Wijzigingen bij dezelfde verzekeraar kunnen ieder moment van het jaar opgegeven worden, maar zullen effectief doorgevoerd worden per 1 januari aanstaande.

Ik hoop dat ik u van de juiste info heb voorzien.

Wanneer de behandeling nog even kan wachten kan dat dus de moeite waard zijn.

En uiteraard heeft u gelijk; Het prikbord is er om vragen te stellen. Domme vragen zijn er niet alleen domme antwoorden.

• sjococo

Een aanvullende verzekering kan ieder moment ingaan, doch per 1e van de maand is meest gebruikelijke. Zo kunt U bijvoorbeeld een losse tandverzekering afsluiten bij De Friesland, maar wordt er na 1 Mei 2006 wel medische selectie toegepast voor het meest uitgebreide pakket Tand Optimaal.

U had zelfs voor 1 Mei 2006 een Tand Optimaal verzekering kunnen nemen met ingangsdatum 1 November 2006 of 1 Februari 2007 of 1 Juli 2008; net wat U wil en dan toch geen medische selectie hebben :+

tanti saluti,

coen

• els

Nu er problemen zijn met het gebit, zal geen zorgverzekeraar zich er aan wagen U per 1 januri 2007 daarvoor te verzekeren, of ze sluiten een reeks klachten c.q. behandelingen uit.