Ik kan misschien bij een Belgisch bedrijf in dienst treden als vrachtwagenchauffeur.
Heeft dit gevolgen voor mijn Nederlandse zorgverzekering???
Als u in Nederland woont en u werkt in een EU-/EER-/verdragsland, bent u in Nederland niet AWBZ-verzekerd en niet verzekeringsplichtig voor de Zvw. In de regel bent u verzekerd volgens de wettelijke regelingen van het land waarin u werkt.
ai … maar ik ben werkzaam als vrachtwagenchauffeur voor een Belgische firma. Ik sta dus bij hen op de Belgische loonlijst… echter verricht ik mijn werkzaamheden in zowel België, Nederland, Duitsland en Noord Frankrijk.
ai ai ai … bij die mogelijkheid heeft kennelijk nog niemand stilgestaan …
ga maar weer ff verder met lezen of morgen ff bellen.
Besef dat bij terugkeer naar Nederlandse werkgever U voor de aanvullende verzekeringen door de acceptatieprocedure moet. Kijkt U ook even na of er nog 2% opbouw van AOW geschiedt in Uw situatie op www.svb.nl
Verder moet het nu voor een goede chauffeur geen enkel probleem zijn om in Nederland een goede baan te vinden. Midden driehoek Den Bosch, Nijmegen en Eindhoven nog 2 vacatures voor internationaal groentenvervoer.
tanti saluti,
coen
Sjococo ik ben een goede chauffeur (schadevrij, hart voor de zaak & materiaal etc) …. maar wat bij veel werkgevers toch een nadeel schijnt te zijn is dat je geen 10cm tussen je benen hebt hangen … om het heel cru uit te drukken
En daarbij zoek ik heel gericht: zeecontainerchauffeur of tankwagen.
Veel Rotterdamse bedrijven vinden ook dat je voor woonwerkverkeer te ver weg woont (woon zelf in NoordHolland).
Dat Belgische bedrijf doet er niet moeilijk over, vrouwen zijn juist zeer welkom.
Inmiddels hebben ze al 6 vrouwelijke chauffeurs rondrijden en ik zou de wagen mee naar huis kunnen krijgen. Wat dat betreft ziet het er dus zeer goed uit.
Ook heb ik hier in Amsterdam bij twee containerbedrijven een sollicitatielopen.
Waarvan een er erg goed uitziet, bij de ander had ik al een keer eerder gesolliciteerd en er niets op teruggehoord (maar nogmaals proberen wanneer die advertentie wederom voor de zoveelste keer op werk.nl staat kan m.i. geen kwaad).
Beste mevrouw A,
Naar aanleiding van uw vraag kunnen wij u berichten dat u verzekerd dient
te zijn in Nederland. U blijft inwoner van Nederland en op grond daarvan
bent u verzekeringsplichtig in Nederland.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Avero Achmea
Mijn vraag luidde:
Mijn vraag luidt als volgt: : Ik kan bij een Belgische transportfirma in
dienst treden. Ik ga dan BENELUX rijden.
MAAR hoe zit dat dan met mijn ziektekostenverzekering???
(heb overigens hun aanbod nog niet geaccepteerd wilde eerst dit uitzoeken)
met vriendelijke groet,
A.
In dat geval zou ik mijn huidige verzekering inclusief aanvullende verzekering toch gewoon kunnen behouden?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?