bezoek aan huisarts

• Henk

Ik ben normaal als elke werknemer verzekerd.

Ik ga niet vaak naar de dokter en verzamel mijn klachten het liefst.

Ik heb nu weer een aantal zaken die normaal gesproken 3 bezoeken vergen en dus ook de nodige extra tijd van de dokter.

Ik wil echter niet mijn dokter daardoor financieel benadelen.

Kan hij voor een lang consult meer geld in rekening brengen bij de verzekeraar of kan ik beter 3 afzonderlijke afspraken maken ??

Of krijgt hij tegenwoordig in het nieuwe systeem, net als vroeger bij de verplichte verzekering, een vast bedrag per verzekerde ?

dank voor de reactie

henk

• maria

De huisarts krijgt een vast bedrag van ongeveer 65 euro per jaar als je bij hem bent ingeschreven Dus als er 1500 patienten bij hem zijn ingeschreven krijgt hij al bijna een ton euro.per jaar op zijn bankrekening.Daarbovenop krijgt hij 8 of 9 euro per consult Nederlandse huisartsen worden uitstekend betaald, dus over zijn financiele toestand hoef je je niet ongerust te maken.

.En over de lengte van het consult of over het feit dat je hem over drie dingen wilt spreken moet je je maar niet druk maken.De huisarts moet zelf maar aangeven of hij vindt dat je voor andere vragen op een ander tijdstip terug moet komen.

Maria