4 rekeningen in 1

• annie

Dit weekend kreeg ik van Turien een brief met daarin 4 rekeningen voor de periode van maart tot en met juni, van 170? per stuk (180?). Door allerlei adminstratie problemen waren de bedragen niet afgeschreven. Het verzoek was of ik deze rekeningen nu binnen 30 dagen wilde betalen.

Ik beken eerlijk dat ik niet de meest nauwkeurige adminstratie heb, maar volgens mij heb ik alleen aan het begin van het jaar een brief gehad waarin werd verteld dat twee afschrijvingen in 1 keer zouden plaatsen. In twee andere brieven (waarin pasjes werden opgestuurd) werd er niets over achterstallige betaling gezegd.

Als ik mijn rekening afschrift bekijk, let ik op wat er WEL is afgeschreven. Ik houd niet bij wat er NIET is afgeschreven. Deze rekeningen kwamen dan ook geheel onverwacht. Ik kan deze ook niet ineens voldoen.

Hebben andere vergelijkbare problemen gehad?

En wat voor oplossingen zijn ervoor gevonden?

Is het reeel om een renteloze afbetalingsregeling voor te stellen?

• sjococo

U vertelt sprookjes!

U hebt de te betalen premie gewoon opgemaakt. Niets onverwacht, want de niet betaalde premie over de afgelopen maanden zou U nu gewoon op Uw rekening moeten hebben staan.

Vermoedelijk bent u van verzekeraar gewisseld en hebt dit zelf over U afgeroepen. U wist dat U de premie moet betalen en dus moet U ervoor zorgen dat het geld er is. Zo simpel is het!

Als U nu snel contact opneemt met Uw verzekeraar, dan zal er nog wel te praten zijn. echter ze zijn daartoe niet verplicht en mogen U vrij snel de verzekering uitzwieren. De betalingsproblemen zijn enkel en alleen aan Uzelf te wijten.

tanti saluti,

coen

• karin

Wat een aardige reactie zeg!

Natuurlijk heeft ze het geld al zelf uitgegeven, dat ontkent ze toch ook niet!

Ik zelf leef ook zoals mijn bankrekening dat toelaat: eerst alle rekeningen betalen, dan kun je de rest uitgeven aan andere zaken (wat nog niet hoeft te betekenen dat je het geld over de balk gooit!). Ik kan me goed voorstellen dat de onverwachte komst van vier rekeningen tot problemen zorgen.

Ik vind niet dat je mag oordelen, zonder dat je de situatie kent!

Annie, succes!

• tintin

ik neem aan dat als je uitgezocht hebt toen je overstapte wat je zou gaan betalen dan reserveer je dat bedrag toch maandelijks op je spaarrekening?

Ik heb mijn premie iedere maand intern overgeboekt zodat bij aanmaning ik direkt kon betalen. De verzekeraar mag hier toch de dupe niet van zijn?

Dus sjococo heeft in principe wel gelijk en als de verzekeraar zo redeneert zijn ze niet verplicht aan een afbetalingsregeling mee te werken!

• sjococo

Karin, de rekeningen waren te verwachten daar vragenstelster zelf een verzekeringsovereenkomst is aangegaan met een bepaalde ingangsdatum en een bepaalde maandelijks te betalen premie. Vragenstelster heeft zelfs uitstel van betaling gekregen van de eerste drie termijnen. Het geld had er gewoon moeten zijn.

Vervolgens is de vraag of de genoemde premie van 170 euro voor 1 persoon is? Zo ja, dan zou vragenstelster zich af moeten vragen of zij zich de uitgebreide dekking wel kan veroorloven. Voor aanvullende verzekeringen moet je natuurlijk wel voldoende inkomsten hebben. Maar ook dat moet vragenstelster zelf beslissen.

tanti saluti,

coen

• maria

Als er bij het afsluiten van de polis is afgesproken dat de premie maandelijks zal worden betaald hebt u dus een achterstand.Dat u uw inkomsten en uitgaven niet goed bijhoudt, terwijl u kennelijk maar een kleine vrije marge hebt, is niet de schuld van de verzekering.Misschien kunt u dus beter de premie maandelijks automatisch laten afschrijven.Dan hoeft u niet meer te vergeten om geld voor uw verplichte verzekering te reserveren.

Als u de verzekering belt, willen ze misschien uit coulance wel accoord gaan met een betalingsregeling.Maar u kunt m.i. niet eisen dat die renteloos zal zijn.De verzekeraar heeft immers renteverlies opgelopen.Uzelf zou toch ook om rente vragen als de verzekering per ongeluk vier maanden lang een dubbele premie had gekregen?

Maria