Het probleem wat CZ heet!

• AVB

Hallo,

Wie heeft voor mij een tip betreffende mijn volgend probleem?

Tot 2005 ben ik en mijn gezin ziekenfondsverzekerd geweest bij CZ..

Vanaf 2005 hebben we een andere zorgverzekeraar genomen en zijn ook daar aangenomen.

Nu is het 2006 en krijgen we van CZ een aanmaning betreffende het jaar 2005 & 2006 voor de premies van polissen die we niet hebben gehad.. Het totaalbedrag is hier ± ? 1200,-

Natuurlijk heb ik met CZ getelefoneerd en hun de situatie uitgelegd dat ik al sinds 2005 niet meer bij hun verzekerd ben…

Volgens mijn verzekering hebben hun alle wijzigingen doorgeven aan CZ en CZ heeft

volgens hun dit ook begin 2005 bevestigd..

Nu komt CZ met het verhaal dat de “oudst” verzekerde het eerst recht heeft en dat ik maar met mijn vorige zorgverzekeraar - we zijn intussen via mijn werk bij een andere verzekering collectief verzekerd - maar mijn premies moet terugvorderen en CZ de “achterstallige” premies moet betalen incl . alle tot nu gemaakte kosten van CZ….

Natuurlijk ben ik dit niet van plan. Ik heb geen zin om op te draaien voor de fouten die 2 Zorgverzekeraars onderling maken…

Heeft er iemand tips hoe ik aan CZ kan duidelijk maken dat ik niet voor betreffende kosten op wil en zal draaien??

BVD,

Alex van Breemen

• Simon Kabelfoon

U zult toch op enigerlei wijze dienen aan te tonen, dat u de polis destijds tijdig bij CZ heeft opgezegd.

Naar ik begrijp heeft u gebruik gemaakt van de “opzegservice” van uw nieuwe zorgverzekeraar en die stelt dat zij tijdig voor u hebben opgezegd en daarvan een bevestiging van CZ hebben gekregen.

Eerst bij de nieuwe verzekeraar de bewijzen dan maar eens opvragen lijkt me (hoe toont u anders uw tijdige opzegging aan?).

Verder lijkt het me, dat u in die tussentijd, nu dus zo'n anderhalf jaar wel de nodige berichten van CZ zou moeten hebben ontvangen.

Sowieso het voorstel voor de basisverzekering per 01-01-2006.

Maar neem aan, toch ook wel een paar betalingsherinneringen.

Welke actie(s) heeft u daar op ondernomen??

• AVB

Bewijzen van opzegging worden vandaag opgevraagd.

Betreffende de rest van CZ:

Tot afgelopen vrijdag niets ontvangen behalve die aanmaningen van in totaal ± € 1200,-

We hebben dus geen maandelijkse facturen ontvangen, geen nieuwe polis etc…

Alex van Breemen

• Simon Kabelfoon

Als die bewijzen binnenkomen en afdoende zijn, dan zal het wel loslopen.

Zo niet, dan zou ik CZ toch fijntjes vragen waarom je al die tijd niets van hen hebt vernomen en nu ineens wel.

Grote kan, dat een en ander op een administratief foutje bij CZ blijkt te berusten.

Wel storend, dat u zo lang nadat u daar al bent weg gegaan weer geconfronteerd wordt met dit soort zaken.

• g_j_vandijk

CZ is een grote boekhoudchaos, ik woon al 3 jaar in het buitenland waarvan ik 2 jaar geen verzekering meer wens, de aanmaningen blijven binnen stromen ondanks verwoede pogingen het die typ-trutten het aan hun verstand te brengen, het is niet het probleem wat CZ heet, maar de raamp die CZ heet!!!!

• AVB

Heb vandaag een brief ontvangen dat mijn klacht in behandeling is…

Let wel… Brief verstuurt met info mbt opzegging ed. op 27.06.06 per fax en aangetekende post….

Ze zijn redelijk snel…

Kijken hoe het met de rest gaat….

We leen kanttekening: Ik kreeg vandaag van CZ tevens een aanmaning over periode 2006 tot en met nu…

Rare jongens….!!

Groet en een fijne vakantie,

Alex van Breemen

• AVB

Dit is de conclusie tot nu toe:

Ik heb van de week een brief gehad van CZ betreffende mijn verhaal dat ik sinds 2005 niet meer bij hun verzekerd ben…

Volgens CZ hebben ze nooit de opzegging gehad mbt de zorgverzekering die bij hun liep. Een reden kon zijn dat 1 de betreffende opzeggingen bij hun kwijt zijn geraakt of 2 omdat het verkeerde adres bij de brieven is gebruikt….

Er is nl een verkeerde combinatie gebruikt tussen postcode en straat of postbus..

Nu weet ik toevallig dat TPG alleen kijkt naar postcodes - hun sorteermachines - en niet naar straatnamen of postbussen. Uit de brief van CZ blijkt nu dat ik wel de goede postcodes heb gebruikt mbt betreffende correspodentie naar hun toe ivm met opzeggingen…

een ander argument was dat ze toch gewoon hun acceptgiro's hebben doorgestuurd en dat ze in Nov/Dec '05 ons nieuwe polissen habben gestuurd…

Zoals ik al eerder schreef we hebben tot aan betreffende aanmaning geen enkele vorm van correspondentie van CZ gehad. Dit is helaas niet te bewijzen…

Ondanks dat ik van betreffende opzegbrieven kopieën had bijgevoegd houdt CZ voet bij stuk en zeggen NEE wij beëindigen uw Zorgverzekering niet met terugwerkende kracht…. Ik moet maar bij de zorgverzekeirng die ik had in 2005 en die ik nu heb - collectief via mijn werk - maar melden dat CZ niet accoord gaat met opzegging van betreffende zorgverzekeringen… Wat voor rompslomp zal dat wel niet geven?

Natuurlijk ben ik het hier niet mee eens en heb een nieuwe brief geschreven - aangetekend - t.a.v de juridische afdeling om betreffende “conclusie” te heroverwegen….

Van ontvangst van deze brief hebben we deze week ook een bevestiging ontvangen.

En dat op het verkeerde adres :)

Ik ben benieuwd wat hiervan de “uitslag” zal zijn….

Groet,

Alex van Breemen

• AVB

Het is al Oktober en tot nu toe geen antwoord af wat dan ook op mijn laatste schrijven naar CZ en hun juridische afdeling…

Normaal gesproken - en wat is hier tegenwoordig nog normaal - is zo'n beslissing toch binnen 4 tot 6 weken bekend. Toch?

OK… Nog ff afwachten wat de beslissing zal zijn….

Groet,

Alex van Breemen

• AVB

We zijn nu bijna 5 maanden verder en hebben nog steeds geen uitsluitsel betreffende onze klacht/ geschil met CZ….

Ik denk dat we maar naar de geschillencommisie moeten stappen om maar wat druk er achter te zetten…

Ik vind dit niet normaal dat ze mensen zo lang laten wachten…

Groet,

Alex van Breemen

• AVB

Het is nu helemaal van de zotten…

Zit je in een geschil met CZ sturen ze je doodleuk de nieuwe polissen voor 2007…

Meteen vandaaag gebelt en krijg de mededeling dat hun systeem plat ligt ivm een brand vorige week (week 48) wel ff uitgelegt dat als je een geschil heb mbt het wel of niet verzekerd zijn vanaf 2005 het niet raadzaam is om nieuwe polissen te sturen voor 2007… Krijg je als domblondjes vraag: Dus ik kan aannemen dat u in 2007 niet bij CZ verzekerd wilt zijn? Daar vallen je schoenen toch van uit??? Nogmaals uitgelegd hoe de vork in de steel zit en….

Ik zal deze week teruggebelt worden zodra hun systemen weer toegankelijk zijn…

Tevens vandaag ook naar de verantwoordelijke persoon gebeld op hun juridische afdeling met de vraag hoe en wat.. Blijkt deze vandaag niet aanwezig te zijn en mijn klacht wordt genoteerd en zodra hun systeem weer toegankelijk is .. Ook Tilburg heeft last van die brand - wordt ik teruggebeld deze week…

Nu maar ff afwachten…. Ik ben er nu al voor 100% overtuigd dat ik in Januari 2007 mijn eerste acceptgiro's op de mat heb liggen of ik zo vriendelijk wil zijn om de premie van januari te betalen…. dacht het dus niet!!

Ik vraag me af wat ik nog meer moet doen om CZ duidelijk te maken dat zij in het ongelijk zitten…

Alex van Breemen