ingediende tandartsrekening

• marco

hoelang mag de zorgverzekeraar erover doen om een ingediende nota uit te betalen?1 april opgestuurd tot op heden nog niets ontvangen van ze

• Viktor

Bellen!!!

Welk zorgverz. is het?

Gr.

• Simon Kabelfoon

Er zijn nogal wat verzekeraars (met name die veel nieuwe klanten hebben gescoord of die veel mutraties hebben te verwerken), waar de achterstanden fors zijn opgelopen.

Concreet bekende voorbeelden zijn Turien en Avero-Achmea.

• marco

zilveren kruis is het, had gebelt maar ze zeggen we hebben 6 weken achterstand, wil gewoon weten wat wettelijk is toegestaan namelijk

• sjococo

Staat allemaal in de polisvoorwaarden van Uw aanvullende verzekering.

tanti saluti,

coen

• sjococo

Dit betekent dat U desondanks moet zorgdragen dat U de rekening die op Uw naam is gesteld binnen de betalingstermijn van de tandartsfactuur moet voldoen. Zeker als U een restitutiepolis hebt, bent U volledig aansprakelijk voor het tijdig betalen van de facturen. U hebt hier zelf voor gekozen.

tanti saluti,

coen

• marco

denk niet dat je het helemaal begrijpt sjococo, die tandartsrekening heb ik ook wel betaald alleen is mijn vraag hoelang mag de zorgverzekeraar erover doen om mij de ingediende nota aan mij te vergoeden. ik heb nu eigenlijk de tandartsrekening voorgeschoten

• sjococo

Nogmaals lees de polisvoorwaarden of vraag het Uw verzekeraar. Per overeenkomst kan er veel afgesproken worden afwijkend van gebruiken in het verkeer en van de wet.

tanti saluti,

coen

• els

volgens mij ben je ALLEEN wettelijk verplicht om op tijd je zorgpremie te voldoen.

Over declaraties heb ik niets kunnen vinden in polisvoorwaarden, het is maar net, hoe druk ze het hebben en blabla.

• marco

dus er het komt er gewoon op neer dat je wel op tijd moet betalen maar als ik wat declareer is het maar afwachten. en het mooie is je bent verplicht verzekerd anders krijg je nog een boete. hoe bedoel je de nederlander raakt steeds meer in de financiele problemen. zit nu al weer meer dan 6 weken te wachten op me geld wat ik uiteindelijk voor heb moeten schieten. etters zijn het de zorgverzekeraars