Zilverenkruis volledige uitbetaling tandartskosten

• borsjea

Ziekte kostenverzekeraar Zilveren Kruis Achmea.

weigert bepaalde tandarts behandelingen uit te betalen indien deze behandelingen op de zelfde dag zijn uitgevoerd als de halfjaarlijkse controle.

In februari ben ik bij dezelfde groepspraktijk zowel bij de tandarts als mondhygiënist geweest, Iets wat ik al jaren zo doe.

Door de tandarts is behandelcode C11 toegepast door de mondhygiënist 4 * code T22.

Zilverenkruis weigert nu 4 * T22 te vergoeden omdat dit op dezelfde dag heeft plaats gevonden als de C11. Men geeft mij het advies om via de tandarts een nota te vragen met 2 verschillende behandel data.

dit zou volgens de richtlijnen van het Nederlands Maatschap Tandartsen (NMT) zijn.

Ik vindt dit een zeer vreemde zaak, weet niet of meer verzekeraars deze kolder hanteren.

Zijn er meer mensen die soortgelijke problemen hebben?

• Simon Kabelfoon

Nog NOOIT zoiets onzinnigs meegemaakt.

Vraag me af of ZK het hier wel bij het rechte eind heeft.

Wanneer men zich beroept op richtlijnen van het NMT, moet men die richtlijnen lijkt me ook kunnen overleggen.

Dat heet in verzekeringstaal “een claim goed onderbouwd afwijzen”.

Vraag dus om die toelichting, waaruit blijkt, dat zij terecht zich beroepen op een richtlijn.

Vermoed zo maar, dat men die niet kan overleggen of in ieder geval U NIET kan tegenwerpen.

Wanneer beide behandelingen normaal volgens de polisvoorwaarden onder de dekking vallen lijkt het me zo, dat die kosten ook normaal vergoed dienen te worden.

• kees

en nog erger stuur 1 april tandarts rekening op aan zk, belde verleden week op van joh hoe staat het ermee , sorry meneer we hebben een achterstand van 6!! weken , vroeger was er binnen 2 weken geld overgemaakt.pronken met goedkope zorgverzekering maar ze pakken je nu gewoon terug.