Te laat/onjuist opgezegd??

  • Simon Kabelfoon

    't Is al een paar keer op dit prikbord aan bod geweest.

    “oude” zorgverzekering wel opgezegd, maar opzegging niet of te laat ontvangen door de oude zorgverzekeraar met alle ellende van dien.

    Een enkeling geeft het advies premies te storneren en totnogtoe lijkt dat bij een enkeling ook gewerkt te hebben.

    LET OP!!

    Verzekeraars houden wanbetalers (en dat kun je in dit soort situaties zo maar worden) bij in een bestand.

    Vandaag in de pers:

    VGZ en CZ (dat zijn de eerste 2) dringen aan bij mr. Hoogervorst om strengere incasso-maatregelen (loonbeslag) uit te mogen oefenen bij nog-/wanbetaling.

    Bovendien willen zorgverzekeraars af van de verplichting om nieuwe aanmelders voor de basisverzekering te moeten accepteren, zeker wanneer deze er elders uit gedonderd zijn vanwege betalingsachterstanden.

    Kortom, ga hier niet te lichtvaardig mee om!

  • Adri

    Beste Simon,

    Jij weet als geen ander dat het bij de meeste, zo niet alle zorgverzekeraars een uitermate hektieke bedoeling is.

    Ik zal ook nimmer adviseren om helemaal niets te betalen (dus wel de zorgverzekering waar je je hebt aangemeld)

    Er zijn werknemers van maatschappijen die glashard beweren dat personen nog in het bestand zitten en DUS verzekert zijn, terwijl ze hun zelf zaakjes niet op orde hebben. Ik zal ook de laatste zijn die beweert dat dat een grof verwijt is, want er zijn enorm veel wisselingen van de wacht geweest.

    Feit is wel dat wanneer iemand zijn oude zorgverzekering heeft opgezegd (laten zeggen) en de premie wordt alsnog afgeschreven dat die mensen gewoon in hun recht staan om deze premie te laten storneren.

    Wanneer mensen dit als een vrijbrief zien om geen enkele premie voor een zorgverzekering menen te moeten betalen dienen ze dat voor eigen rekening te nemen.

    Loonbeslag ed moet mogelijk worden in geval van non-betaling.

    mvg

    Adri