opzegkaartje door verzekering kwijtgeraakt

  • manon

    In december heb ik mij aangemeld bij VPZ (collectief). Ik heb een opzegkaartje ingevuld, zodat zij mijn oude verzekering bij Unive zouden opzeggen. Unive bleef echter afschrijven en in februari schreven VPZ en Unive premie af. Ik heb 2 keer gebeld (voor 1 maart) naar VPZ. Maakt u zich geen zorgen, door de drukte liepen ze achter met de administratie. Ik moest de premie van Unive storneren. Nu kreeg ik half maart de polis van Unive binnen. Na weer bellen naar VPZ vertelden ze nu dat ze van ons nooit een opzegkaartje hebben ontvangen. Unive zegt nu dus dat we daar moieten blijven. Ik ben dus nu dubbel verzekerd. VPZ zegt dat ik Unive zelf maar moet bellen om te vragen of ze coulance willen tonen. Ik heb een klachtenbrief naar VPZ gestuurd. Ook naar Unive heb ik deze gestuurd en gevraagd of het toch nog geregeld kan worden. De dekking bij Unive is veel slechter dan bij de collectieve VPZ.

    VPZ is dus mijn opzegkaartje kwijtgraakt, heeft mij 2 keer verkeerd voorgelicht aan de telefoon en door administratieve achterstanden van de verzekeraars, ben ik er nu te laat achtergekomen dat er fouten zijn gemaakt en kan ik niks meer.

    Wie weet er een oplossing zodat ik toch bij VPZ kan blijven?

  • Simon Kabelfoon

    Vaststaat, dat bij Unive blijkbaar de opzegging nooit heeft kunnen anankomen nu VPZ die is kwijtgeraakt.

    Het is terecht, wanneer Unive u nu aan de aangeboden polis houdt.

    Meen ook, dat niet Unive, maar VPZ (waar blijkbaar de fout is gemaakt) coulance dient te betrachten, door u de uitgebreidere aanvullende dekking aan te blijven bieden (in ieder geval zonder de basisverzekering, want die heeft u al van Unive) tegen bijvoorbeeld haar premie onder aftrek van de premie die u reeds aan Unive betaalt.

    Stel ze dat eens voor.

    VPZ kan mijns inziens moeilijk volhouden dat uw opzegging niet is aangekomen, terwijl uw aanvraag dat wel heeft gedaan (neem aan, dat u dit in 1 verzending heeft verstuurd).

    Kortom, zij maken de fout en dienen dus ook te herstellen binnen wat redelijk en mogelijk is.

    Daarnaast uiteraard per 01-01-2007 alsnog die dekking opzeggen bij Unive (zou het nu maar zelf doen) en de volledige dekking (basis+aanvullend) per 01-01-2007 als u nog steeds van VPZ gecharmeerd bent.

  • Patricia

    Wij hebben hetzelfde probleem!

    Begin februari alle papieren incl opzegkaartje naar onze nieuwe verzekeraar DSW gestuurd.

    Bij Ohra blijkt nog niks ontvangen te zijn.Dan moet je bij ons blijven dat hebben de verzekeraars onder elkaar zo geregeld werd me door een medewerkster van OHRA meegedeeld.

    DSW zou het alsnog voor ons regelen dus benieuwd of alles uiteindelijk in orde komt.

    Sterkte ermee!

  • Jos

    Dat toont maar aan dat je er niet op moet vertrouwen dat een verzekeringsmaatschaapij het voor je regelt. Ik zal een volgende keer de opzegging extra goed in de gaten houden en als de fatale datum nadert zelf maar opzeggen. Als het risico op non-acceptatie bij de nieuwe verzekering groot is, regel ik alles maar extra tijdig.

    Jos

  • Adri

    Is bij Ohra vaker gebeurt.

    Bericht verzonden; antwoord binnen 5 adgen bericht

    Na 5 dagen vertragingsbericht

    Na enkele weken wederom vertragingsbericht met verzoek om vraag opnieuw te stellen.

    Betrof hier opzegging voor een relatie.

    Niets opnieuw verzonden, maar geld gewoon gestorneerd bij de bank en telefonisch contact opgenomen. Resultaat: Opgelost

  • manon

    heel erg bedankt voor de tips. Ik kan inderdaad bij Unive de basisverzekering houden, maar bij VPZ de aanvullende verzekeringen nemen.

    Manon

  • PeepPeep

    Vergeet je niet om voor 1 november bij Unive op te zeggen?

    Dit is de mooiste oplossing, een optie (niet zo mooi maar wel effectief) had kunnen zijn om iedere maand de door Unive ge-inde (of hoe zeg je dat) bedragen te storneren…… op gegeven moment zullen ze je er toch wel uitgooien dan.

    Maar ja, dat is geen nette manier dus :-)