In december heb ik mij aangemeld bij VPZ (collectief). Ik heb een opzegkaartje ingevuld, zodat zij mijn oude verzekering bij Unive zouden opzeggen. Unive bleef echter afschrijven en in februari schreven VPZ en Unive premie af. Ik heb 2 keer gebeld (voor 1 maart) naar VPZ. Maakt u zich geen zorgen, door de drukte liepen ze achter met de administratie. Ik moest de premie van Unive storneren. Nu kreeg ik half maart de polis van Unive binnen. Na weer bellen naar VPZ vertelden ze nu dat ze van ons nooit een opzegkaartje hebben ontvangen. Unive zegt nu dus dat we daar moieten blijven. Ik ben dus nu dubbel verzekerd. VPZ zegt dat ik Unive zelf maar moet bellen om te vragen of ze coulance willen tonen. Ik heb een klachtenbrief naar VPZ gestuurd. Ook naar Unive heb ik deze gestuurd en gevraagd of het toch nog geregeld kan worden. De dekking bij Unive is veel slechter dan bij de collectieve VPZ.
VPZ is dus mijn opzegkaartje kwijtgraakt, heeft mij 2 keer verkeerd voorgelicht aan de telefoon en door administratieve achterstanden van de verzekeraars, ben ik er nu te laat achtergekomen dat er fouten zijn gemaakt en kan ik niks meer.
Wie weet er een oplossing zodat ik toch bij VPZ kan blijven?