"TE LAAT" opgezegd

• ing

Mijn (oude) verzekeraar (Zorg en Zekerheid) zegt dat ik te laat opgezegd heb. Ik heb het wel tijdig gedaan, maar dat had ik volgens hen aangetekend moeten doen. Ze zeggen dat ze het niet ontvangen hebben..?? Ik zal nu moeten bewijzen dat ik opgezegd heb, en dat is moeilijk.

Voor de verzekeraar zelf gold dat hij voor 16 december een offerte moest doen ter prolongatie van de verzekering.

Uiteraard doet hij dat niet aangetekend. En die heb ik dus ook niet gehad!!!

Ze moeten dan maar bewijzen dat dat wel zo is. En als ze dat niet kunnen (want dat hebben ze hetzelfde probleem als ik) geldt hun offerte niet en ben je achteraf (gelukkig) niet bij hun verzekerd.

Oplossing????

• Adri

Geld bij de bank laten storneren en verder niet betalen.

Wordt je uit de verzekering gegooid. En dat is nu precies wat u wilt.

• Simon Kabelfoon

Is niet de meest chique wijze en je komt er mee op de wanbetalingslijsten van zorgverzekeraars.

Weet niet of je dat nou moet willen.

• Lucas

Hallo,

Lesje voor de volgende keer!

Voortaan 2 a 3 opzeggingen versturen doe ik ook altijd.

Met antwoordnr. of course!

Sterkte verder!

Gr. Lucas

• Simon Kabelfoon

Persoonlijk doe ik het liever eenmalig per fax, waarmee ik direct een verzend/ontvangstbevestiging heb.

• sjococo

Dat had bijvoorbeeld bij VGZ eind Februari geen zin. Belde je VGZ in Nijmegen, dan kreeg je een faxnummer in Tilburg. Nou, dat nummer lag er zeker vanaf 's middags tot de volgende dag eruit. Ook dat is klantenbinding, zal ik maar zeggen…

sayonara,

coen

• Simon Kabelfoon

Je HOEFT ook niet tot het laatste moment te wachten, mag rustig opzeggen per pak 'm beet 15-01 ofzo.

• sjococo

Natuurlijk, echter daar gaat het in dit topic niet over.

sayonara,

coen

• sjococo

Hmm, aangetekend opzeggen staat in hun polisvoorwaarden welke van toepassing zijn vanaf 2006. Echter jij hebt een aanbod voor deze verzekering gekregen en schriftelijk aangegeven van dat aanbod geen gebruik te maken en je bij een ander te verzekeren. Dit moet dan wel per 1-1-2006 zijn, anders heb je je wel tijdelijk bij Zorg en Zekerheid verzekert en moet je wel voldoen aan vereisten in hun polisvoorwaarden.

Welnu als jij je per 1-1-2006 bij een ander hebt verzekerd, dan gelden de polisvoorwaarden van Zorg en Zekerheid niet en is iedere vorm van berichtgeving toegestaan en hoeft dus niet aangetekend te worden gedaan.

Kijk voor de zekerheid even hun aanbod van zorgverzekering eens na, indien daarin staat dat mededeling van geen gebruik maken van hun aanbod schriftelijk en aangetekend moet geschieden, dan heb je een probleem. Echter, deze eis is wel erg vreemd.

Stuur ze nu een briefje met een kopie van je brief van destijds, desnoods alsnog fabriceren. In die brief van destijds (gebruik het woord “opzegging” alsjeblieft niet) staat niet meer dan dat je geen gebruik maakt van hun aanbod tot zorgverzekering.

sayonara,

coen

• Simon Kabelfoon

Verder niet zo relevant, maar het klopt in die zin, dat jijzelf “eind februari” van stal haalt (wat t.a.v. de overbelasting van faxen e.d. een terechte opmerking is/was) komt in Topic verder nergens terug.