opzegging

• eldevo

hallo,

vandaag ontving mijn zoon bericht van Menzis, waar hij zich onlangs heeft aangemeld als nieuw verzekerde; zij stellen dat ze de aanmelding nog niet in behandeling hebben kunnen nemen, omdat hij geen bewijs van uitschrijving van zijn oude verzekeraar (Groene Land Achmea) heeft meegezonden. Dus vraagt Menzis thans om dit uitschrijvingsbewijs. Dit heeft mijn zoon echter nog niet geregeld (stom), maar het feit ligt er. Wie weet of het nog mogelijk is morgen een uitschrijvingsbewijs te regelen en is Menzis niet een beetje laat met deze medeling.

Dank alvast voor uw reactie(s).

Eldevo

• Maisy

Je had voor 1 maart moeten opzeggen. Nu kan het pas weer per 1 januari 2007. Je moet dan 2 maanden vnatevoren opzeggen, dus uiterlijk 31 oktober 2006.

• inge

je kan toch pas de oude verzekering opzeggen als je weet of de nieuwe je geaccepteerd heeft? Onverzekerd zijn is wettelijkverboden en er staat een boete op. Betaalt Menzis die dan? :

>

> hallo,

>

> vandaag ontving mijn zoon bericht van Menzis, waar hij zich

> onlangs heeft aangemeld als nieuw verzekerde; zij stellen dat

> ze de aanmelding nog niet in behandeling hebben kunnen nemen,

> omdat hij geen bewijs van uitschrijving van zijn oude

> verzekeraar (Groene Land Achmea) heeft meegezonden. Dus

> vraagt Menzis thans om dit uitschrijvingsbewijs. Dit heeft

> mijn zoon echter nog niet geregeld (stom), maar het feit ligt

> er. Wie weet of het nog mogelijk is morgen een

> uitschrijvingsbewijs te regelen en is Menzis niet een beetje

> laat met deze medeling.

> Dank alvast voor uw reactie(s).

>

> Eldevo

• martine

je had de oude verzekering wel al kunnen opzeggen zonder strafbaar bezig te zijn, zolang je maar zorgt dat je voor 1 mei ergens verzekerd bent. pas dan gaat die verplichting in dat iedereen verzekerd moet zijn. ik ben bang dat je het nu niet meer gaat redden om van groene land achmea af te komen dit jaar. dat had voor 1 maart gebeurd moeten zijn, en ik krijg niet de indruk dat de meeste maatschappijen echt heel soepel met die uiterste datum zijn omgegaan.

groetjes martine

• ing

Dat is heel wel mogelijk, maar als je bij je oude verzekeraar een aanvullende verzekering had, dan heb je die ook opgezegd. Stel dat je nieuwe verzekeraar je die aanvullende verzekering weigert, dan heb je mooi het nakijken….

• Maisy

Maar in de praktijk gebeurt dat bijna nooit, tot nu toe heb ik alleen van ONVZ de Topfit polis gehoord, dat je gezondheidsvragen moest invullen. Bij verrreweg de meeste verzekeringen word je zonder medische keuring toegelaten als je dit voor 1 mei regelt.

• ing

Bij VGZ moet je voor extra tandheelkundige verzekering twee recente gebitsfoto's opsturen die door hen beoordeeld worden… Ook als je bij je oude verzekering op dezelfde manier bijverzekerd was! Althans, dat werd mij verteld, en ik heb dat gedaan, maar heb nog steeds geen antwoord daarop gehad. Inmiddels heb ik mijn oude verzekering maar opgezegd, in de (valse?) hoop dat VGZ mij accepteert. Zoniet, dan kan ben ik mijn extra tandeelkundige verzekering gewoon kwijt! WSant zie er dan maar weer eens in te komen….!

• Maisy

Je kunt dan altijd nog naar de Friesland. Voor 1 mei zonder keuring en nog goedkoper ook!

• Lucas

Hallo,

ff over opzeggen & aangetekend:

Wanneer je schriftelijk uitdrukkelijk vraagt om bevestiging van opzegging als klant aan welk zorgverz. dan ook.

Dan zijn ze verplicht je dat te geven dat heet een stukje service.

Mvg. Lucas