Lijkt mij ook. Alle zorgverleners moeten hun declaraties voorzien van speciale codes. Aan de hand van deze codes moet de verzekeraar wel kunnen constateren of de behandeling wel gerechtvaardigd is of niet. Verder kun je het natuurlijk ook zien als een lastenverlichting voor Avero, je zult met die miljoenen klanten (waarvan een redelijk percentage wel eens een behandeling van een fysiotherapeut ofzo nodig zal zijn) bij je klantenservice binnenkrijgen…. Ze leggen de beoordeling van de noodzaak tot behandeling netjes bij de zorgverlener neer en als die dan te vaak (statistisch gezien) patienten in behandeling neemt, dan zal de goede man/vrouw daar wel op afgerekend worden.
Bovendien is (zoals al eerder aangegeven) nergens in de polisvoorwaarden iets te vinden over een benodigde toestemming van Avero (natuurlijk met uitzondering van cosmetische chirurgie, hulpmiddelen etc.).
Ik vind het alleen niet correct van Avero dat men maar klakkeloos vragenformulieren toestuurt en niet reageert op een faxbericht of een navraag van de fysiotherapeut (die had ook al drie verschillende verhalen gehoord).
Ik hoop dat nu iemand eens het verlossende antwoord kan geven…