Betreft: opzegging Agis

• Maisy

Ja, dat is lekker voor de tandarts. Al die extra kosten voor herinneringen e.d. worden toch weer doorberekend aan de patient en de tandarts maar wachten…..

• PeepPeep

Aan de ene kant is dat wel zo, aan de andere kant heb ik (op financieel gebied) totaal geen medelijden met de tandarts als ik zie wat ze rekenen. Controle van 10 minuten met wat schrapwerk (tandsteen weghalen is de mode) en je bent weer heel wat Euros armer. Daar moet ik wel een halve dag voor werken…….

• Maisy

Een tandarts heeft natuurlijk ook meer kosten, omdat zij/hij zelfstandig ondernemer is, maar ja, ik geloof idd dat de tandarts wel een aardig belegde boterham overhoudt.

• esmeralda

Hij deed: controle, schoonmaken, fluorbehandeling, en vlgs zeggen een oude zwarte vulling vervangen door een witte. Maar de vulling was gebroken of zow, het werden dus 3 vullingen. Verdoving natuurlijk en er stond een hele waslijst van materialen en verrichtingen. Op de balie staat een bord dat je contant moet betalen

Ik ga nu maar op zoek naar een ander, ben hier wel redelijk pissig over. Iedere keer is het weer zoveel geld. In plaats van ieder half jaar ga ik dus 1 keer per jaar. Als het aan hem ligt worden er steeds foto's gemaakt etc. Ik baal hier erg van maar ja, leergeld betaald.

• PeepPeep

Dat is het nadeel van tandartsen (maar geldt natuurlijk niet alleen voor tandartsen maar voor alle situaties waar je als leek niet weet of het wel klopt dat hetgeen wat wordt uitgevoerd ook werkelijk gedaan wordt of dat de actie werkelijk nodig was.

Begin vorig jaar ben ik overgestapt naar een andere tandarts omdat mijn oude tandarts meer ziek, op vakantie of onderweg was dan dat ie zijn praktijk uitoefende. En dan vergeten af te bellen (moet jij eens doen, je afspraak vergeten, kan je gewoon dokken…….).

Maar goed, resultaat was: algemene gebitsfoto, eerste afspraak 1 kies de afgebroken vulling opnieuw plaatsen…… duurde allemaal nogal lang en vond het niet nodig te verdoven maar na zeker 3 kwartier marteling werk leukweg verteld dat ze maar even ook 2 andere vullingen had vernieuwd omdat dat ook nodig zou zijn….

Volgende afspraak gebit schoonmaken. Polijsten en weet ik veel wat allemaal (ook pijnlijk en bloederig….). Derde afspraak zou ze aan andere kant wel even de vullingen vervangen.

Ben dus niet meer gegaan. Ze zitten goed, ik heb nergens last van.

Echt, ik denk dat sommige tandartsen misbruik maken van de situatie en lekker hun gang gaan want de klant betaalt toch wel…….

:-) zo dat was mijn levensverhaal ;-)

Hans

• fantje

Als je te laat bent met opzeggen, dus na 1 maart, wat zit hier voor risico aan?

• fantje

ik zal het even uitleggen, ik heb een polis tandtop aangevraagd bij mijn huidige verzekeraar. Ik kreeg afgelopen week bericht dat ik hier niet in word toegelaten omdat mijn gebit niet voldoet aan de eisen. Ik wil wel graag tandtop verzekerd zijn, dus ben ik op zoek naar een andere verzekeraar, maar nu lees ik voor 1 maart je oude opzeggen, terwijl ik dacht tot 1 mei de tijd te hebben. Als mijn verzekeraar eerder had gereageerd had ik ook eerder kunnen gaan zoeken? wie weet wat de consequenties zij als ik na 1 maart opzeg?fantje schreef:

>

> Als je te laat bent met opzeggen, dus na 1 maart, wat zit

> hier voor risico aan?

• PeepPeep

Ik denk dat je officieel dan verzekerd bent en blijft bij je huidige verzekeraar. Wil je nog opzeggen dan ben je nu overgeleverd aan de welwillendheid van de verzekeraar hierin. Maar officieel heb je geen poot meer om op te staan: er is uitgebreid informatie gegeven over de termijnen die gelden (zeker via de verzekeraars en internet): vóór 1 maart huidige verzekeraar opzeggen, vóór 1 mei moet je verzekerd zijn.

Enige advies: maandag gelijk contact opnemen met huidige verzekeraar en vragen of het nog mogelijk is om de opzegging te activeren, de situatie uitleggen en een schietgebedje doen………

Hans

• Jessika

Dat lijkt me een vreselijk leven, ik wens je een goede tandarts en een goed gebit toe voor de rest van dit bestaan!

Groet, Jessika

• Jos

fantje, je kan ook - als opzeggen niet meer lukt - bij je oude verzekeraar de basisverzekering houden en een tandartsverzekering nemen bij een andere maatschappij. Niet elke maatschappij biedt losse tandartsverzekeringen aan, maar bijvoorbeeld Friesland wel.

Jos