Betreft: opzegging Agis

• esmeralda

Ik heb me aangemeld bij zilveren kruis Achmea ivm een collectief waar ik aan mee kan doen. En een papier ingevuld dat zij de huidige verzekering bij Agis op zullen zeggen. Niks gehoord dus laatst gebeld, ze hadden achterstand enz. maar zij zullen Agis voor me opzeggen. Hoe zit dat nou als Agis nu toch weer premie afschrijft van mn giro, en ik nog steeds niks wijzer ben geworden van Achmea?

Ben ik dan dubbel verzekerd of zow, kan je evengoed als het nog niet opgezegd is door hun zelf Agis op gaan zeggen? Word een beetje kriegel van dat afwachten.

• maria

Waarschijnljk komt het wel goed, er is bij de verzekeringen grote achterstand in de werkzaamheden Er is tegen de pers gezegd dat de verzekeringen soepel zullen omgaan met de opzeggingen

Maar het was zekerder geweest als je zelf per aangetekende post de oude verzekering had opgezegd.

Het enige wat je nu nog kunt doen om jezelf juridisch in te dekken (voor het geval je opzegging toch zoek raakt) is om vóór 24.00 uur vanavond een fax met een opzegging naar de oude verzekering te sturen.Dan heb je in ieder geval voor de deadline opgezegd.

Maria

• esmeralda

Aan de andere kant werd mensen geadviseert niet hun oude verzekering op te zeggen zolang de nieuwe nog niet rond is. Ik heb dat dus ook niet gedaan.

Nou ja ik merk het wel, laat in ieder geval de betaling stopzetten.

• sjococo

Dat is natuurlijk ook een manier om de verzekeringsovereenkomst te beëindigen…

Als je niet meer betaald, zijn ze je vrij snel beu.

Het wordt nog dolle pret met die verzekeringsboys. Ik heb het idee dat de voormalige ziekenfondsen nog wel het meest commercieel zijn van allemaal. We zullen het wel beleven.

tanti saluti,

coen

• Joop

1) Agis is een verzekering die NIET soepel omgaat met te late opzeggingen.

2) Je had gewoon kunnen opzeggen, omdat Zilveren Kruis geen medische selectie heeft, dus gewoon iedereen accepteert, die zich voor 1 mei aanmeldt. Wie jou geadviseerd heeft de oude niet op te zeggen, had het dus gewoon mis.

3) Wanneer je toch dubbel verzekerd blijkt, dan is er een (voor jou mogelijk minder leuke) andere oplossing. Stappenplan:

- wacht totdat je de polis van ZK hebt ontvangen. Neem dan contact op met Agis of ze de opzegging van jou hebben ontvangen en verwerkt. Niet? Herhaal dit enkele dagen later.

- wanneer een week na ontvangt van de polis van ZK de opzegging nog niet is verwerkt, zeg dan ZK op, want je hebt na ontvangst van de polis nog enige tijd om niet akkoord te gaan. Je zit dan nog een jaar vast aan AGIS, maar bent in ieder geval niet dubbel verzekerd.

• esmeralda

er zat bij het coll. aanbod wat ik kreeg een formulier; de achmea opzeggingsservice. dat heb ik ingevuld en meegestuurd. bij achmea sta ik inmiddels wel geregistreerd, heb een nr, maar verder kunnen ze me nog niks vertellen. gvd ik vraag me af waar ik aan begonnen ben. ik heb mn tandartsnota van 270 euro opgestuurd, zit te springen om dat geld, maar of ik het ooit krijg vraag ik me af. wat een teringzooi. dat hadden ze toch vooraf kunnen weten dat het zo'n zooi zou worden? ze zijn telefonisch niet te bereiken of je moet een uur lang een 0900 nr bellen. de premie van agis is ondertussen wel weer afgeschreven.

• esmeralda

Heb zowel Achmea als Agis aan de lijn gehad; ze kampen met achcterstand, Achmea had wel de opzegging verstuurd naar Agis, die kan het nog niet zien in de admin. Maar zoals gezegd kampen ze met achterstanden dus zal het allemaal wel goed komen. Agis vond het in ieder gavela heel goed dat ik nog even aan de bel heb getrokken over die opzegging. Dus ik wacht nu gewoon een maandje af dan moet het toch wel in orde komen. Zucht!!! Alleen die 270 euro! Zijn er ook tandartsen die rechtstreeks met een verzekeraar afrekenen? Ik vind het niets om iedere keer weer een groot bedrag te moeten voorschieten om er vervolgens een hele tijd op te moeten wachten eer ik het terug krijg.

• maria

De meeste tandartsen hebben geen contracten afgesloten met verzekeringen.Ze willen zelfstandig blijven en zich niet door verzekeringen laten voorschrijven wat ze wèl of niet mogen doen.Bovendien bespaart hun dat een hoop rompslomp.De patient moet liefst contant betalen en moet er zelf voor zorgen dat hij dat geld terugkrijgt.

Je zou bij de nieuwe verzekering even kunnen vragen of ze een lijst hebben van tandartsen die wèl een contract hebben gesloten.Maar ik vrees, dat die geen nieuwe patient aannemen zeker niet zolang die patient geen zorgpas heeft

Wat de snelheid van terugbetalen betreft, voorlopig zal het wel een lange tijd duren.Ikzelf heb een particuliere verzekering gehad bij ZilverenKruis. En toen duurde het zeker een maand of twee voordat de afrekeningen rond waren.En dat zal voorlopig wel niet sneller worden.

Maria

• Joop

Recente ervaringen:

In 3 dagen tijd de bijschrijvingen van gedeclareerde tandartsnota's:

1e was de Friesland, twee weken na het insturen.

2e was Groene Land Achmea, twee maanden na het insturen

3e was ONVZ; foutje bij de afhandeling, daarna gecorrigeerd, binnen twee weken.

Ofwel, de snelheid van uitbetalen bij Achmea is VER beneden de maat. Die drukte hadden ze allemaal, procentueel zijn de Friesland en ONVZ meer gegroeid dan Achmea, alleen konden zij het VEEL beter aan dan Achmea, waar ik nu dus gelukkig weg ben.

• Jos

Je kan ook wachten met betalen van de nota tot je het geld van de verzekering hebt teruggekregen. Als dat binnen een paar weken is, is dat nog op tijd. Als het iets langer duurt, stuurt de tandarts heus niet meteen een deurwaarder. Er komt vast nog wel een herinneringsnota met een nieuwe betaaltermijn.

Jos