Avero Achmea

• Henk

Ib ben van plan om voor mij zelf en de kinderen de basisverzekering en aanvullende verzekering via Veltman af te sluiten.

Het aanvullende pakket excellent bied dan een goede dekking voor o.a. orthodontie en brillen.

Stel dat mijn vrouw een basisverzekering met een primair aanvullende verzekering afsluit bij een andere tussenpersoon.(Baetsen)

Beide verzekeringen worden ondergebracht bij Avero Achmea.

Kan het nu zo zijn dat Avero Achmea zegt dat de kinderen op de polis moeten van de minst verzekerde?

Henk.

• Simon Kabelfoon

Nee,

u heeft de keuze.

• Joop

Is dat zeker? Groene Land / Zilveren Kruis hanteren die regel inderdaad, maar Fortis (oa) niet.

• Simon Kabelfoon

Uit een recente nieuwsbrief van Avero-Achmea aan ons kantoor bleek, dat men in principe de kinderen de meest uitgebreide dekking geven van degene die de ouders hebben gekozen.

Kiest de 1 voor AA via kanaal A en de ander via kanaal B, dan kan men kiezen op welke polis men de kinderen laat “bijschrijven” (bijschrijven is technisch niet de juiste term, omdat kinderen een eigen verzekeringsrecht hebben, maar wordt door mij voor het gemak nog maar even gehanteerd).

Antwoord op uw vraag is dus JA.

• Piet

Er worden hier een aantal uitspraken gedaan waarin ik me niet helemaal kan vinden! Bij de meeste verzekeraars is het namelijk zo dat de kinderen worden ondergebracht bij de ouder die de laagste AANVULLENDE verzekering heeft. Het maakt dan ook niet uit of de ene ouder zich via tussenpersoon A en de andere via tussenpersson B bij een verzeraar aansluit. Het einddoel is indien het kind recht heeft op een uitkering uit het AANVULLENDE pakket van de ouder, dit ook krijgt.

Met andere woorden, Avero zal dus wel de kinderen bij u op de polis kunnen zetten, echter bij evt. uitkering op naam van uw kinderen zal de verzeraar eerst kijken of uw vrouw een lagere dekking heeft en kunnen besluiten niet uit te keren. Ik ken de voorwaarden van Avero verder niet, maar ik zou u toch adviseren hier nog eens goed naar te kijken. Maatschappijen die in ieder geval duidelijk aangeven dat de kindere meeverzekerd zijn bij de ouder met de hoogst aanvullende verzekering zijn Trias, Friesland, ONVZ, Zilveren kruis. (evt tegen betaling van extra premie)

• Simon Kabelfoon

U hoeft het met mijn uitspraak niets eens te zijn, maar het is de informatie die Avero-Achmea hier zelf over geeft, dus wat wilt u nog meer.

• Piet

Meneer Kabelfoon, fijn dat u een brief heeft van Avero. Indien u zo close met ze bent zou u ze allicht kunnen adviseren dit ook duidelijk op hun website te vermelden. Verder succes met klanten werven.

• M van Dam

Nou ik kan u wel vertellen, dat Simon dus GEEN klantenwerver is voor Avero hoor!

Deze meneer heeft dus echt wel heeeeel erg veel verstand van verzekeren, das algemeen bekend.

Dus niet zo snel oordelen graag, hij geeft alleen maar advies, en als dat nou toevallig niet in je straatje past, of je hebt dat toevallig nergens gelezen, wilt dat nog niet zeggen, dat het verhaal van Simon niet klopt!!!

• Piet

Van Dam bedankt voor uw commentaar. Staat genoteerd.

• PeepPeep

Beste meneer Piet,

Eén ding is heel duidelijk bij Simon, nooit en te nimmer heeft hij reclame gemaakt voor het bedrijf waarvoor hij werkt en zeker geen klanten geworven. Altijd heeft hij deskundig, uitgebreid maar vooral neutraal advies gegeven en exact de zaken uitgelegd die spelen vanuit zijn ervaring en kennis.

Iets wat anderen hier wel eens niet doen.

Dus beste meneer Piet, uw reactie is behoorlijk kort door de bocht en gezien uw reactie kan ik alleen stellen dat er hier één persoon rond loopt die dus van deze zaken totaal geen verstand heeft en dat is……… meneer Piet.

Hans