Er worden hier een aantal uitspraken gedaan waarin ik me niet helemaal kan vinden! Bij de meeste verzekeraars is het namelijk zo dat de kinderen worden ondergebracht bij de ouder die de laagste AANVULLENDE verzekering heeft. Het maakt dan ook niet uit of de ene ouder zich via tussenpersoon A en de andere via tussenpersson B bij een verzeraar aansluit. Het einddoel is indien het kind recht heeft op een uitkering uit het AANVULLENDE pakket van de ouder, dit ook krijgt.
Met andere woorden, Avero zal dus wel de kinderen bij u op de polis kunnen zetten, echter bij evt. uitkering op naam van uw kinderen zal de verzeraar eerst kijken of uw vrouw een lagere dekking heeft en kunnen besluiten niet uit te keren. Ik ken de voorwaarden van Avero verder niet, maar ik zou u toch adviseren hier nog eens goed naar te kijken. Maatschappijen die in ieder geval duidelijk aangeven dat de kindere meeverzekerd zijn bij de ouder met de hoogst aanvullende verzekering zijn Trias, Friesland, ONVZ, Zilveren kruis. (evt tegen betaling van extra premie)