Premie verzekering

• Truus

Hoi,

Wat betalen de meeste onder ons voor de zorgverzekering. ik kom op 118,50 voor de Alvero Achmea (exellent) en een goede tandartsdekking van Friesland verzekering, is dit een beetje overdreven of normaal, dank jullie wel

• Els

ik denk wel dat je goed zit met je premies. (collectief- de Avero)?Ik heb mij via een tussenpersoon bij Avero-Achmea aangemeld voor het basispakket en de excellent en bij de Friesland Tand-Optimaal. Hiermee kom ik op een premie van 124,14. Ik vind deze premie t.o.v. mijn huidige verzekeraar, Menzis, niet slecht, ook gezien de vergoedingen uit de excellentverz.

• tonny van der heijden

Jullie betalen toch een beetje teveel. Bij de IZA betaal ik Euro 108,– p.m., dit is het volledige pakket incl. tandarts etc.

• Beygelbekkie

"Auteur: tonny van der heijden (—.mill1.nb.home.nl)

Datum: 28-02-2006 14:34

Jullie betalen toch een beetje teveel. Bij de IZA betaal ik Euro 108,– p.m., dit is het volledige pakket incl. tandarts etc."

Hoe kom je aan een premie van 108,00 euro voor het volledige pakket inclusief tandarts bij het I.Z.A.? Via een collectief en hoe volledig is dat pakket dan, maximaal verzekerd?

• Betsy

Ben ik ook benieuwd naar. Volgens mij kost het uitgebreidste pakket normaal 136,50. Dus 108,00 euro lijkt mij een goedkope aanbieding. Bedenk wel dat zelfs in het uitgebreidste pakket bij IZA de fysio maar voor max. 21 behandelingen gedekt wordt en ook voor brillen, hulpmiddelen e.d. een lagere vergoeding geldt.

Ook voor alternatieve geneeswijzen, psycholoog e.d. zitten er maxima aan.

Wat dat betreft denk ik dat Truus wel iets duurder uit is maar daarvoor wel een kompleter pakket heeft. Het is maar waar je voor kiest.

• Els

De Avero-Excellent AV dekt veelal 100%. Ik denk niet, dat je dat van de IZA kan zeggen.

• Simon Kabelfoon

Je hoeft alleen maar de (alleen op hoofdlijnen weergegeven) vergelijking op www.zorgplanet.nl er op na te slaan om vast te stellen, dat beide dekkingen heel erg veel van elkaar afwijken (ruim in het voordeel van A-A).

• PeepPeep

Ik denk dat het niet belangrijk is wat je nu betaalt, maar wat we volgend jaar en de jaren erna gaan betalen. Zoals de reclame van Agis in nette woorden meldt: veel lokkertjes met lage premies, maar dat wordt vast komende jaren gecorrigeerd en zou goedkoop wel eens duurkoop kunnen worden.

En ja, dan is het overstappen niet meer zo makkelijk als nu of zit je (bij b.v. VGZ) vast aan een aanvullende verzekering voor 3 jaar….).

Misschien doemdenken maar toch vrees ik het ergste.

Maar wat doe je eraan? Niets……..

Hans

• sjococo

Geen idee.

Wel is het verdacht dat bijvoorbeeld de ziekenfondsen als CZ en VGZ allebei op 88 euro uitkomen. Het heeft niets met kostprijs te maken, maar alles met de piepgrens aftasten van de consument. Feit blijft dat er veel collectieven zijn met kortingen en dat je moet zorgen dat je ook korting hebt, anders betaal je gewoonweg te veel. Daarom moet je vooral kijken naar een aangeboden kortingpercentage, want dat geeft je zekerheid voor de toekomst ongeacht wat de prijs doet.

De te bedingen kortingen staan eenvoudig in de Zorgverzekeringswet en dat is echt ingecalculeerd in de prijs. Hoe meer collectieven, hoe minder extra winst voor de verzekeringsmaatschappijen. Waarom heeft VGZ zo snel ingegrepen in collectief van United Consumers? Er reageerden gewoon te veel ziekenfondsverzekerden van de zustermaatschappij en de bestaande klanten gun je natuurlijk geen korting, heel logisch.

tanti saluti,

coen

• sjococo

Oeps, verwar Zilveren Kruis met CZ. Desalniettemin blijft het verdacht…