Aanvullend pakket voor kinderen

• Andre

Ouder pas op! Kijk nog even goed naar de polisvoorwaarde. Indien ouders

zich bij dezelfde maatschappij verschillend verzekeren dan geld voor kinderen dat zij verzekerd zijn voor de laagst verzekerde ouder. Het kan dus zo zijn dat 1 ouder alleen verzekered is voor het basispakket en de ander aanvullend voor een top pakket is verzekerd. In zo'n geval hebben de kinderen dus geen recht op een vergoeding uit de aanvullende top pakket. Uiteraard zijn kinderen in het algemeen redelijk goed verzekerd in het basispakket maar voor enkele situaties kan het toch verstandig zijn hier even goed naar te kijken!!!

Een oplossing hiervoor kan zijn dat de ene ouder bij verzeraar A gaat en de ander bij verzekeraar B. Echter indien deze verzekeringsmaatschappijen in de toekomst samengaan ben je weer terug bij af.

Een andere oplossing is te kijken naar verzekeringsmaatschappijen die wel flexibilteit geven en ook de optie geven kinderen aanvullend te verzekeren al dan niet tegen betaling van extra premie. Voorbeelden van dit soort maatschappijen zijn ONVZ en Zilveren Kruis (er zullen er vast meer zijn, maar van deze weet ik het toevallig)

Maatschappijen die deze optie zeker NIET bieden zijn Fortis en DSW

en vele meer………………..

Ik liep hier tegenaan, doe er eventueel u voordeel mee

Succes

• Betsy

O.a. bij Trias zijn de kinderen juist meeverzekerd met het uitgebreidste pakket…..

• carla

ja ik dacht ook dit gelezen te hebben bij de voorwaarden van de trias

• Jos

En bij Friesland gaan de kinderen ook mee bij de hoogst verzekerde ouder.

Jos