Nog geen bericht medische keuring

• Ella

Ik heb mij begin februari via een tussenpersoon aangemeld voor de ONVZ Topfit verzekering. Tot op heden heb ik nog niets gehoord. Aangezien ik medisch gezien zeer onaantrekkelijk ben, is de kans er dat ik niet word aangenomen. Zij zullen dan een polis met lagere dekking moeten aanbieden. Maar die wil ik niet. Ik ga dan nl. voor de Avero Achmea die een voor mij gunstiger dekking heeft. Mijn tussenpersoon werkt niet met deze verzekering. Ik ga zondermeer opzeggen bij mijn huidige verzekering. Maar ben ik dan nog verzekerd? Volgens de verzekeringsadviseur ben ik dan verzekerd bij de ONVZ omdat ik me daar heb aangemeld bij de TopFit. Wil ik die niet, dan dacht hij dat ik mij toch nog elders kon aanmelden, maar echt zeker weten doet ie het niet. Wie kan mij hier duidelijkheid over verschaffen.

• tintin

Heb je die verzekering onder voorbehoud van acceptatie aangevraagd, je kunt er nl. wel een notitie bij doen of e.e.a. eerst bekeken kan worden.

Volgens mij als men je een lager pakket aanbied hoef je dit niet automatisch te accepteren of zit je er automatisch in, je vraag tenslotte Topfit aan en niet een lagere dekking.

Ik moet zeggen de Avero Excellent + T1000 is zonder medische keuring en is ook een sterk pakket!

Hier word je dus altijd geaccepteerd. Ik zou je tussenpersoon vragen in de tel. te klimmen of hij de aanvraag even direkt aan iemand van ONVZ mag faxen dat die hem voorlegt en het z.s.m. laat weten zodat je nog tijd hebt andere handelingen te verrichten!

• Ella

De tussenpersoon is niet genegen contact op te nemen met ONVZ ivm de drukte. Volgens hem hangt ie dan uren aan de lijn. De tussenpersoon is op de hoogte dat ik alleen de Topfit wil. Hoe ze dat aan ONVZ doorgegeven hebben is mij niet bekend. Maar míjn aanvraag moet duidelijk genoeg zijn neem ik aan.

Mijn keuze voor de Topfit is ivm de vergoeding van voedingssupplementen en vitamines. Dat doet de Avero-Achmea niet en het zou mij heel veel geld schelen. Verder is de Avero-Achmea direct mijn tweede keus.

Wat gebeurt er als ik me bij niet tijdige positieve berichtgeving van de ONVZ, mij voor 1 maart bij de Avero-Achmea aanmeld?

• Jos

Ik zou zeggen: zolang ONVZ je aanmelding niet heeft geaccepteerd, kan je die nog intrekken. Maar je hoeft je niet voor 1 maart aan te melden, je kan daarmee wachten tot 1 mei. Ook dan heeft de verzekering terugwerkende kracht tot 1 januari.

Jos

• Ella

Dus ik zeg wel alvast op, zonder nog bericht te hebben van een nieuwe verzekeraar?

• Jos

Je hebt je oude verzekering nog niet opgezegd? Dat zou ik niet doen voor je zeker weet dat je bij een nieuwe terecht kan. Accepteert Avero/Achmea zonder selectie? Dan kan je risicoloos opzeggen en als ONVZ je niet accepteert naar Avero gaan. Anders moet je toch voor 1 maart uitsluitsel hebben van ONVZ. Als ze dat niet willen doen en je tussenpersoon wil er niet achteraan, zou dat een reden kunnen zijn om voor een ander te kiezen. Maar dat moet je zelf beslissen.

Jos

• Simon Kabelfoon

Avero-Achmea accepteert zonder medische selectie, dus in die zin kan het alvast opzeggen van de oude polis geen kwaad.

• Els

Vandaag las ik op de site van ONVZ, dat er GEEN medische selectie plaatsvindt voor o.m. het aanvullend pakket TopFit.??!! Zeker veranderd, misschien dat je daar alsnog je voordeel mee kunt doen. Succes.

• Ella

Ik weet niet waar je dit gelezen hebt, want ik kom het niet tegen. Ben je niet in de war met de opti-fit?

• Ella

Ik heb zelf de ONVZ maar gebeld. Had binnen 3 minuten iemand aan de lijn. De vraag voorgelegd en na 5 minuten kreeg ik te horen dat ik helaas niet door de medische selectie ben gekomen. Kon direct mondeling doorgeven of ik een stapje lager verzekerd wilde worden. Dit niet gedaan maar mij direct aangemeld bij Avero-Achmea. Ben beniewd wanneer de tussenpersoon van ONVZ met zijn reactie komt.