kosten zijn honderden euro's meer per maand!

• saskia

Hallo,

nu we eindelijk alle salarisstrookjes binnen hebben kunnen we de balans opmaken. Wij = man met pensioen, vrouw met fulltime job, twee studerende kinderen. Waar we al bang voor waren blijkt meer dan waar te zijn: we gaan er per maand meer dan 250 euro op ACHTERUIT!!!! Komt door het vervallen van de ZKOO-regeling voor ambtenaren. Ja, diezelfde regeling die de ministers voor zichzelf weer wilden herstellen……

Wordt er misschien eindelijk eens iemand wakker in dit land? Hoezo geen negatieve inkomenseffecten??

Saskia.

• Sander

Klagen doe je in het gastenboek van Dhr. ZALM.

• Aafke

klopt, mijn bejaarde moeder moet nu via de belasting premie veel meer betalen dan ze ooit deed. En ze heeft ook nog een collectieve verzekering!

• Aafke

Voor mezelf valt het nog wel mee, omdat de werkgever ook een deel betaalt. Mijn premie is vrijwel gelijk gebleven. Ik was heel goed ziekenfondsverzekerd met de meest uitgebreide aanvullende verzekering. Die aanvullende verzekering heb ik nu beperkt, anders werd het mij te duur.

• maria

Inderdaad, ouderen met pensioenen en zelfstandigen betalen in het nieuwe systeem meer dan tevoren.(Je zou ook kunnen zeggen, dat ze in het oude systeem te weinig betaalden! ) In een aantal gevallen wordt er momenteel zelfs te veel premie ingehouden met name bij ouderen met meerdere pensioenen.Dat teveel betaalde zullen ze terug krijgen.Daarover zijn al kamervragen geweest.

Maria

• Artpro

Wanneer wordt men WAKKER in dit land??!!

• piet

Nou ik.

Ik betaal per maand ruim Euro 200,- MINDER!!!!!! en Euro 0,- risico ( was Euro 250,-) en ben ik er van af dat ik 3 verschillende pakketten had.

1) Particulier

2) Standaardpakket

3) Ziekenfonds

Nee , dit systeem is overzichtelijker en beter.

• tonny van der heijden

Gewoon braaf op dit kabinet blijven stemmen. Vooral thuisblijven met de gemeenteraadsverkiezingen en braaf alles slikken. Of ben je bereid uit je luie stoel te komen ( zoals schrijver dezes ) en ga je je wijk in om mensen te mobiliseren ?

Ik ben het met je eens dat vooral de lagere inkomens er op achter uit zijn gegaan maar doe er dan wat aan.Organiseer je, ga discussies met je medemens niet uit de weg, stuur je mening naar de krant en stem dan eens eindelijk op een partij waar je hart het dichtste bij hoort.

• Maisy

Ja, op de SP! (Als ze tenminste meedoen in de gemeente waar je woont)