Overzicht erkende alternatieve genezers???

• Maurice

Hallo,

heeft iemand het overzicht van de door Zilveren Kruis erkende beroepsverenigingen

(van alternatieve genezers)?

Bij de klantenservice doen ze moeilijk,er zou geen lijst zijn.

In de voorwaarden staat dat dat overzicht opgevraagd kan worden.Maar heb het tot nu toe nog niet kunnen bemachtigen.

CZ heeft wel zo'n overzicht.

Ligt het nu aan mij?

Wie kan me helpen?

Alvast bedankt!

• PeepPeep

Nou, het is heel simpel: als in de voorwaarden staat dat een overzicht op te vragen is, dan moeten ze dit gewoon geven. Dus opnieuw erop af, hou de juiste voorwaarden bij de hand dan kan je er rechtstreeks naar verwijzen.

Blijven ze weigeren dan schriftelijk, gewoon aan gene aan de foon vragen naar naam van zijn/haar chef o.i.d.

Je niet laten afpoeieren dus…….

• Betsy

Heb dit ook proberen te krijgen van Zilveren Kruis, alsmede Groene Land (zelfde voorwaarden)….aan de telefoon snappen ze niet waar je het over hebt en op email krijg je geen reactie….. Voor mij in ieder geval geen Zilveren Kruis!

• maria

Zie de polisvoorwaarden Beter Af Plus Polis artikel 8:

U kunt een lijst opvragen van beroepsverenigingen die voldoen aan de kwaliteitseisen van ZilverenKruis en vervolgens zelf nagaan of de betreffende alternatieve genezer of therapeut lid is van deze vereniging.Er is dus niet een lijst van personen!!

En ook dan kunt u niet zonder meer vergoeding door de verzekering verwachten, want:

Zilveren Kruis beoordeelt of er voor het betreffende consult een medische indicatie is

en er zijn bij de verschillende a.v.'s maxima gesteld aan de financiële dekking.

Ook aan alternatieve geneesmiddelen worden eisen gesteld: registratie, maximale vergoeding enz.

Maria

• Betsy

Het gaat inderdaad om een lijst met beroepsverenigingen waarbij alternatief genezers zijn aangesloten. Deze lijst is echter niet verkrijgbaar…..

• maria

Nee, dat is best mogelijk.Die lijsten zijn ook nog steeds in bewegingHet beste is denk ik om de afdeling te bellen waar de nota's worden verwerkt, daar moet men weten welke nota's wèl en welke niet worden vergoed

.Als de genezer niet arts is en niet ingeschreven is in het BIG-register(internet) is de kwaliteit uiteraard ook moeilijk te toetsen.

Maria

• Betsy

Deze lijsten zijn er wel. Heb o.a. van FBTO en Trias wel een lijst gekregen met beroepsverenigingen die zij vergoeden. Volgens mij is het gewoon onwil van Zilveren Kruis.

• maria

Het zijn geen wettelijke lijsten en ze kunnen dus voor iedere maatschappij anders zijn.Het kan dus best zijn dat Z.K. nog bezig is met contracten. Ik ben zelf overigens twee jaar geleden heel coulant behandeld door ZilverenKruis toen ik een nota indiende voor een alternatief consult Let wel, ik ga bij Z.K.weg en wil dus geen reclame voor hen maken. Ik durf het niet aan om een naturaziektenkostenverzekering aan te gaan terwijl ik niet weet wat Z.K. buiten mij om met zorgverleners afspreekt.Maar ik vind het wel jammer omdat ik de keren dat ik ze nodig had, altijd heel prettig ben geholpen.

Maria

• Maurice

Precies,het lijkt me eerder onwil van ZK.

CZ heeft ook zo'n lijst,staan wel 60 beroepsverenigingen op.

Maurice

• Maurice

Hallo,

de lijst is er nu wel!

op de website;service,brochures en dan onder beter af polis als 7e.

groet,

Maurice