IVF en overstappen

• Mariné

Wij gaan dit jaar, helaas, een IVF-traject in. Mijn oude zorgverzekering vergoedt de eerste poging niet, dus ben ik onlangs overgestapt naar een andere zorgverzekeraar.

Nu hoor ik, viavia, dat wanneer je al weet dat je een behandeling moet ondergaan, de nieuwe verzekeraar maar weigeren te betalen. Weet iemand hoe dit zit?

• Simon Kabelfoon

Dat zou bepaald ongebruikelijk zijn, nu tal van verzekeraars vrije toegang geven tot (bijna) alle aanvullende verzekeringen.

Wellicht dat dit per verzekeraar nog kan verschillen, waar bent u naar overgestapt en welke voorwaarden gekozen?

• theo

Normaal is dat je een brandend huis niet kunt verzekeren ,maar ja ,misschien lukt het nu wel.Succes

• maria

De eerste IVF poging wordt niet vergoed uit het basispakket en moet dus in een AV staan. Maar dan nog moet je de polisvoorwaarden goed lezen, zowel voor wat betreft het item ÏVF als de algemene voorwaarden.

Zo lees ik bv.bij ONVZ in de polisvoorwaarden dat de eerste IVF poging wordt vergoed als hij wordt uitgevoerd in een daarvoor aangewezen ziekenhuis en alleen na toestemming vooraf door de verzekering Dus hangt het bij ONVZ af van de beslissing van de verzekering of je een machtiging krijgt of niet.Maar er staat niets over een wachttijd o.i.d.

Maria

• Mariné

Ik ben overgestapt van VGZ naar CZ. In de voorwaarden staat dat ze de eerste poging vergoeden.

• Mariné

Ik ben overgestapt naar CZ-grooep, daar heb ik gekozen voor basisverzekering en de basisaanvullende verzekering. Ik kom van de VGZ af waar ik naast de basisverzekering ook nog de uitgebreid aanvullende verzekering had.

• Almere

Bij ONVZ is er geen wachtijd op welke behandeling dan ook.