Nog steeds geen keuze kunnen/willen maken

• J.M. Elzinga

Ik vraag me af, nu we nog maar drie weken te gaan hebben, wie er nog steeds geen keuze over een nieuwe zorgverzekering heeft gemaakt? En wat daar de achterliggende reden achter is. Ik kan zelf wel een aantal dingen opbrengen maar ik zou het graag van mensen zelf horen.

• Joop

Je hebt meer dan 3 weken de tijd om te kiezen voor een nieuwe verzekering. Het enige dat je binnen 3 weken gedaan moet hebben, is de oude verzekering opzeggen.

Zelf heb ik vorige week nog nieuwe collectieve aanbiedingen gekregen, dus alles is nog enorm in ontwikkeling. Alleen was ik er eigenlijk al een hele tijd uit, wachtte tegen beter weten in op een betere aanbieding en heb dus begin deze week de knoop doorgehakt.

• Marieke

Ik had nog niet gekozen omdat ik op 1 februari van werkgever veranderde en eerst wilde kijken wat de collectieven bij mijn nieuwe werkgever waren.

Uiteindelijk heb ik vandaag gekozen voor een zorgverzekeraar die helaas alleen bij mijn oude werkgever een collectief had. Daar ga ik dus nu zonder korting in.

• frans

hou er rekening mee dat ,mocht je een andere keuze maken als je huidige verzekeraar ,dat je straks te maken krijgt met het nogmaals betalen van de premie vanaf 01-01-2006 en je van je huidige verzekeraar je centjes terug moet krijgen.

voor de goede orde,bij 90% van alle verzekeraars is het momenteel een puinhoop en ondanks de belofte van de minister is twee maanden normaal ,tot je, je centen terugziet.

frans

• Jos

Ik heb mijn verzekering bij de Ohra opgezegd en een week later had ik mijn geld al terug. Dus het kan ook snel.

Jos

• M2

Je kunt je al betaalde premie, als die via een incasso is afgeschreven, door de bank laten storneren en als je aan internetbankieren doet, kun je de premie ook terug boeken.