Avero Achmea

• Yvonne B

Ik zit nu bij Unive, en zit te denken om over te gaan naar Avero Achmea, voor ongeveer hetzelfde bedrag meer vergoedingen.

Nu scheelt het mij 163,- per jaar (vbij 2 pers.) als ik het via Veltman doe of via m'n assurantie-kantoor.

Zitten er ook nadelen aan als ik het via Veltman doe, ik vind het verschil in bedrag zo groot, vooral met 2 pers.

Alvast bedankt Yvonne

• Simon Kabelfoon

Neen, behalve dan dat Veltman alleen de meest-uitgebreide dekking aanbiedt.

Voorts is de vraag of de nu berekende kortingen volgend jaar nog overeind blijven, maar dat geldt voor vele collectieven.

Kortom, pak dat (mogelijk korte termijn) voordeel en volgend jaar maar weer verder zien.

• Betsy

Nadeel aan Veltman vind ik persoonlijk dat je betaald aan Veltman en niet rechtstreeks aan de maatschappij. Zelf hebben wij gekozen om dit via Van Duin te doen, dan betaal je wel rechtstreeks aan Avero. In premie scheelt dat volgens mij niet veel.

• Van Duin Assurantiën

En een voordeel van rechtstreekse betaling is dat de premie direct op de rekening staat van de verz.mij. Het wil vaak voorkomen dat tussenpersonen die zelf incasseren niet tijdig de premies doorbetalen. Nadeel hiervan is dat je dekking dan ingetrokken kan worden. Ook is het in 't verleden wel eens voorgekomen dat tussenpersonen failliet gaan en dan mooi de premies niet door betalen om de eigen schulden eerst in te willen lossen.

Het is dus belangrijk om altijd zelf rechtstreeks aan de verzekeringsmaatschappij de premies te betalen. Zo kan je premie nooit te laat doorbetaald worden door wie dan ook!

• M van Dam

Mochten wij enig probleem ondervinden met Veltman, dan komen wij wel naar jou hoor Arnold:-)

Maar ik denk dat dat wel mee zal vallen hoor! Veltman heeft een hele goede naam hoog te houden, en Veltman doet al jaren zaken met Achmea, ook staat Veltman bij Achmea goed aangeschreven. Dus naar mijn inziens hoef ik geen enkel probleem te verwachten.

• Simon Kabelfoon

Zo is het.

Dekking wordt trouwens niet 1-2-3 ingetrokken wanneer tussennpersoon zijn rekening-courant-verplichtingen richting verzekeraars niet tijdig nakomt (dan zouden er nu al jaarlijks vele honderdduizenden een probleem hebben gehad!!).

Dat kan wel gebeuren wanneer de tussenpersoon verzekeraar meldt dat premies onbetaald zijn gebleven (door de klant dus) en de incasso wil overdragen, maar dan is het ook niet meer dan logisch dat een dekking geschorst wordt.

Het argument van Van Duin dat het DUS belangrijk is om rechtstreeks te betalen is echt wat veel van het goede.

Ken de korting van Van Duin niet, maar weet wel, dat Avero een hogere korting toestaat, wanneer de incasso via de tussenpersoon verloopt. Avero heeft er blijkbaar dus geen enkel probleem mee, sterker nog, men beloont dit!

• Helena

Ik vind het een beetje een flauwe reactie, want het is n.l voor een assurantiekantoor veel makkelijker om voor maatschappij-incasso te kiezen dan om de premie zelf te incasseren.

Het gaat dus juist om extra service!

Wij kiezen daarom voor een tussenpersoon die zelf incasseert en de polis heeft gecontroleerd voordat wij hem krijgen.

Daar zijn tussenpersonen n.l. voor!

Ik heb het gevoel bij maatschappij-incasso dat de tussenpersoon zich er wel erg makkelijk van afmaakt.