techniekkosten

• Marieke

Welke tandartsverzekeringen vergoeden ook de techniekkosten?

• Anita

De Friesland tot 80%. Dit is de enige die ik weet, ik lees met je mee.

• PeepPeep

Alleen bij AV Tand Optimaal (duurste variant, 13,50 per maand, 80% vergoeding tot max. 1000 Euro.

Wel los af te sluiten onafhankelijk van je basis/aanvullende verzekering.

AV Tand Standaard

80% van de kosten tot een maximumbedrag van € 250,- per kalenderjaar

Techniekkosten worden niet vergoed

€ 4,95 per maand

AV Tand Extra

80% van de kosten tot een maximumbedrag van € 500,- per kalenderjaar

Techniekkosten worden niet vergoed

€ 7,50 per maand

AV Tand Optimaal

80% van de kosten tot een maximumbedrag € 1.000,- per kalenderjaar

Techniekkosten worden ook voor 80% vergoed.

€ 13,50 per maand

Hans

• PeepPeep

Genoeg denk ik.

http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=SUNA,SUNA:2005-48,SUNA:en&q=aanvullende+tandartsverzekering+vergoeding+techniekkosten

(zomaar ff in google “aanvullende tandartsverzekering vergoeding techniekkosten” ingevuld.

Ik zie zowiezo Ohra, Delta Lloyd, Trias, Agis, Amersfoortse, Geove om er maar wat te noemen. En dan heb ik nog niet de verzekeraars gevonden die dit wel doen maar niet expliciet vermelden (b.v. als ze alle tandartskosten volledig vergoeden).

Handig artikel is misschien http://www.xs4all.nl/~klepke/phoa/tandarts-AD.htm

Hans

• Marieke

Dank je!

Ik had met net iets andere zoektermen gezocht en vond teveel hits. Hij vond ook de verzekeringen waarbij ze juist niet vergoed worden. Daar staat dat woord natuurlijk ook gewoon in.

Het OHRA systeem spreekt me wel aan: geen geneuzel over codes, gewoon 100% tot een maximumbedrag. Helaas vind ik de aanvullende verzekering daar niet optimaal voor mij. Ik zoek nog even verder.

Bedankt ook voor de link.

• Marieke

Ik denk dat ik eruit ben :)

Met dank aan Anita en met de zoekfunctie op dit forum.

De tandartsverzekering van De Friesland kan je los afsluiten. Dan hoef ik niet meer op zoek naar een combi waarbij zowel aanvullend als tandarts me aanspreken. De basisverzekering en de gewone aanvullende ‘haal’ ik dan gewoon via het collectief van mijn werk.

• Anita

Ook heeft de Ohra niet zo'n goede naam. Mijn man kan collectief bij de Ohra, maar doen dit niet.

• Anita

Let er wel op dat je de duurste verzekering neemt, zoals hierboven ook al beschreven staat.

Ik belde maandag naar De Friesland voor een aanmeldingsformulier en had het de volgende dag al in huis. En aan de telefoon waren ze ook al allervriendelijkst. En dat zijn voor mij dan twee pluspunten.

• Simon Kabelfoon

Wat mis je in die aanvullende dekkingen bij OHRA? Of zit er juist wat teveel van 't een of ander in?

• Marieke

Simon Kabelfoon schreef:

>

> Wat mis je in die aanvullende dekkingen bij OHRA? Of zit er

> juist wat teveel van 't een of ander in?

Geen goede combi. De goedkoopste aanvullende heeft o.a. geen fysio/Cesar en daar heb ik dit jaar al kosten voor gemaakt. De uitgebreid is me te duur en uitgebreid. Nu ik nog eens kijk is de extra aanvullende (de 1 na goedkoopste) toch wel geschikt. Hoewel je bij andere verzekeraars voor zo'n prijs wel weer de verloskundige zorg meeverzekert. Iets wat ik niet op korte termijn van plan ben maar waar ik wel rekening mee wil houden voor de toekomst.

Naast fysio, anticonceptie en verloskunde zoek ik ook niets in een aanvullende. Ter vergelijking let ik nog wel op dingen als hulpmiddelen, je weet nooit wanneer je die nodig gaat hebben, maar die zijn niet doorslaggevend.