welke zorgverzekeraar

• nicky

Hallo, ik ben nieuw hier dus ik weet eigenlijk niet of hier al veel over geschreven is. Maar ik zit met het volgende dilemma. Ik ben een inwoner van Nederland en ik werk in Duitsland. In eerste instantie werd ons gezegd, dat wij ons verplicht moesten verzekeren bij CZ. Achteraf, naar aanleiding van een krantenartikel in de trouw, blijkt het helemaal niet nodig. CZ gebeld, Menzis (voorheen mijn zorgverz.) ook gebeld, maar niemand die mij duidelijkheid kan verschaffen. Heeft iemand hier al de nodige ervaring opgedaan? Of eventueel tips?

Groetjes

• Simon Kabelfoon

kijk eens op www.cvz.nl (buitenland) en probeer uw situatie hier te vinden.

Daaruit vloeit dan vanzelf het advies voort hoe en waar u zich dient te verzekeren.

• nicky

Bedankt, heb ik gedaan, daar komt ook naar voren, dat je verplicht bent je te verzekeren bij CZ. Maar een krantenartikel (de trouw, week van 23-01-2006) zegt dat CZ een fout heeft gemaakt en dat dat alleen geldt voor nederlanders die in het buitenland wonen. En niet voor nederlanders die wonen in nederland en werken in het buitenland. Helaas kan mij nog steeds niemand vertellen hoe het daadwerkelijk zit. Zelfs de infolijnen van de zorgverzekeraars niet (hoe dat kan????). Graag hoor ik dus ervaringsverhalen van mensen die ook al hier op stuiten.

• Joop

Over dit onderwerp is uitgebreid gediscussieerd op http://www.zorgwet.info

Waarschijnlijk kun je daar duidelijkheid vinden, anders zijn daar in ieder geval veel mensen die in soortgelijke situatie zich bevinden.