maria schreef:
>
> Ik denk dat het zo zit:
> Een particulier verzekerde was zelf verantwoordelijk voor de
> betaling.Het ziekenhuis had in feite niets te maken met de
> voorwaarden van zijn verzekering.
> Een ziekenhuis mag, evenals de garage, een nota na ruim een
> jaar sturen en de “klant”moet dan betalen.
> Ik denk dus dat uw vader juridisch geen poot heeft om op te
> staan.
Zoals ik in mijn andere berichtje schreef: inderdaad.
> Daarom zou ik in dit geval een brief sturen naar de directie
> van ZilverenKruis (dus niet naar de betalingsafdeling, dat
> zijn mensen die alleen volgens de regels werken) en hen
> verzoeken die nota alsnog te willen betalen.Ikzelf heb met
> Z.K.positieve ervaringen .
Zij zijn dat volgens de wet (dus niet volgens hun voorwaarden) gewoon verplicht. Anders zou het een onredelijk bezwarende voorwaarde zijn.
> En zo zie je maar dat naturaverzekeringen ook zijn voordelen
> hebben.Ik ben benieuwd hoeveel restitutieverzekerden in de
> toekomst nog weer met dit soort betalingsproblemen te maken
> zullen krijgen.
En dit is dus PURE ONZIN. Een naturaverzekering betekent NIET dat jij geen nota's toegestuurd krijgt en een restitutieverzekering betekent NIET dat jij altijd een nota toegestuurd krijgt. Wanneer een verzekering (natura- of restitutie) met een zorgverlener een contract heeft EN de vergoeding is 100% dan stuurt de zorgverlener de nota naar de verzekeraar. Wanneer deze geen contract heeft EN/OF de vergoeding is geen 100% dan krijg jij de rekening, of jij krijgt deze later alsnog via de verzekeraar. Met een naturapolis kun je dus net zo goed een rekening thuisgestuurd krijgen, terwijl het met een restitutiepolis dus ook goed kan zijn dat de nota rechtstreeks naar de verzekeraar gaat. Het ENIGE verschil is het feit dat je bij een naturapolis niet altijd alles vergoed krijgt wanneer de verzekeraar GEEN contract heeft. En dat zou zelfs met jouw eigen huisarts kunnen zijn…