vervolg: zekerzorg

• Mia

Voor diegenen die deze vorige topic gemist hebben, kijk dan eerst even terug, begint vanaf d.d. 18-01( zorgzeker).

De meeste consumenten willen goedkoop en met korting, collectief dus. Niks mis mee. Maar bent u in werkelijk goedkoper uit? Tja, daar komt u later pas achter.

Hoe werk dit dan ? Dan kan ik als voorbeeld Stichting ZekerZorg noemen.

U meldt zich aan bij de Stichting. Vervolgens komt u in het ZekerZorgCollectief, dit is een “gesloten”internetcommunity. U zit daar als deelnemer en/of begunstiger en………..minimaal 50 tussenpersonen/bedrijfjes.(staat sinds kort vermeld op de site)

U kan via de Stichting collectiviteitskorting en een deel van de tussenpersooncommissie krijgen.

Let op het woordje “kan”, want als de door u gekozen verzekeraar niet wil samenwerken aan dit systeem, krijgt u waarschijnlijk geen collectiviteitskorting.

Nu de tussenpersonen…………………….., werken deze dan voor niets voor u???

Natuurlijk niet!!!!!!!!!

Gaat u niet akkoord inzake hun voorwaarden, dan krijgt u ook deze korting niet.

Dit noemt men, tussen de regeltjes door kunnen lezen.

Nu laat ik op dit verhaal een bestaande theorie los:

Stel u besluit met “hun”in zee te gaan. Dan kan ik u verzekeren dat uw mailbox geregeld aardig vol zit. Wilt u dit…….?

Stel u besluit met hun in zee te gaan en u moet een soort abonnementscontract tekenen voor een x bedrag per……Wilt u dit…….?

enz, enz…… omdat de rest aardig ingewikkeld is, laat ik het hierbij.

U moet zich nu toch afvragen welke wijze voor u het beste is, rechtstreeks of via deze Stichting. Laat het geen BLOK aan uw been worden.

Insiders weten wat ik hiermee bedoel.

Ik hou van een eerlijk advies, waarbij alles, voor een ieder, zo transparant mogelijk is.

Bij deze.

• PeepPeep

Het staat buiten kijf dat ieder collectief als achtergrond toch klantenbinding en winstbejag tot doel heeft. Daar hoeven we niet moeilijk over te doen en daar is niets mis mee.

De meeste collectieven hebben toch een tweeledig doel: de klant voordelen bieden (en daar zijn wij nederlanders heel gevoelig voor) en - doordat de klant klant wordt - hier als aanbieder ook geld aan over te houden.

Vergelijk het met AH en de bonuskaart: half nederland heeft een bonuskaart, en soms zijn de aanbiedingen zo interessant dat je speciaal ervoor naar AH gaat om deze aanbieding te halen (zoals deze week die heerlijke rode Italiaanse wijn voor 2,49, tongstrelend….). Maar neveneffect hiervan is dat je automatisch ook gelijk de rest van je (week?)boodschappen daar doet en daar zit de winst in.

Op zich niets mis mee, alleen is bij het gevalletje Zekerzorg of Zorgzeker of wat was het ook weer……. maakt niet uit, maar daar is heel sterk het vermoeden dat de achtergrond van de personen die discutabel is en op zijn minst een gevoel van wantrouwen oproept.

Tsja, en het devies is dan ook: blijf bij dit soort “collectieven” uit de buurt.

En wat is erop tegen om je bij een collectief aan te sluiten waarbij je per maand (zeker voor het komend jaar) 20 Euro of meer bespaart op hetzelfde pakket wat je anders rechtstreeks bij de maatschappij afsluit, waarbij dan ook nog de inning van de gelden rechtstreeks door de betreffende maatschappij wordt gedaan?

Als consument loop je dan geen risico en heb je wel de (financiële) voordelen.

Ditzelfde geldt ook als de inning van de gelden niet direct door de maatschappij wordt gedaan, maar als hier wel een zeer betrouwbaar en gerenommeerde assurantietussenpersoon de partij is. Dan denk ik dat er genoeg vertrouwen aanwezig is dat alles betrouwbaar afgehandeld wordt.

Net als met alle andere verzekeringen die we via assurantiepersonen hebben lopen, etc. etc.

En laat die reclamemailtjes van de assurantietussenpersoon maar komen. Klik met je rechtermuistoets op het mailtje, kies voor “afzender toevoegen aan ongewenste afzenders” en ze verdwijnen in een aparte map. Of je maakt een regel aan: alle mail afkomstig van die afzender in de vuilnisbak gooien.

Of je maakt (via je provider of via 1 van de opties op internet) een (gratis) nieuw mailadres aan.

Zat mogelijkheden.

Maar iedereen is natuurlijk vrij om te doen en laten wat hij/zij wil. Heb je geen vertrouwen in collectieven, dan gewoon rechtstreeks afsluiten. Toch?

Fijn weekeind, mijn PC gaat nu plat en herbouwd worden (door mezelf) dus ik wens mezelf succes :-)

Hans

• Mia

Hans,

Bedankt voor je aanvulling.

Het probleem is, dat menig consument niet op de hoogte is van de werkwijze van dit soort systemen.

Vandaar mijn transparantie in deze.

Veel succes met je PC of ligt ie al plat?

Groet,

Mia

• Aart

En wat is dan wel een goede collectieve verzekering?

• Joop

Er zijn vele goed collectieven. Kijk maar eens rond op http://www.zorgwet.info

Daarnaast de vele collectieven bij bedrijven, patientenorganisaties, overkoepelende organisaties waar je eventuele werkgever bij is aangesloten etc. etc.

Maar ook diverse internetcollectieven als unitedconsumers.nl unitedinsurance.nl tussenpersonen als Van Eijck etc. etc.

Alleen zekerzorg is een duidelijk buitenbeentje in negatieve zin…

• M van Dam

Kijk ook eens eventjes als je toch aan het shoppen bent bij: www.veltman.nl

Dat is ook een super goede collectieve variant!

• PeepPeep

Ga nu ermee aan de slag :-) moest nog data veilig stellen, toen met vrouw uit eten gegaan en even bij kennissen langs en toen was het 3 uur snachts….

Nou, op hoop van zegen dan maar!