Bijdrage werkgever

• Jean

Hallo,

ik werk bij een bedrijf dat de ambtenaren CAO volgt(de). Voor 1 januari was ik particulier verzekerd en kreeg ik een bruto vergoeding van mijn werkgever van 4% als bijdrage in mijn particuliere ziektekostenverzekering. Nu heeft mijn werkgever dit afgeschaft met als motivatie dat ambtenaren deze vergoeding ook niet meer krijgen. Dit mag niet meer. Netto ga ik er iets meer dan ? 100 op achteruit.

Zijn hier mensen die ambtenaar zijn en weten hoe dit momenteel geregeld is. Mijn vermoeden is namelijk dat deze vergoeding er bij ambtenaren gewoon nog is zei het in een andere vorm.

Graag jullie reacties.

Vrgr, Jean

• Gabi

Nee, hier ook geen vergoeding meer

• PeepPeep

Wellicht valt er nog wat “terug te verdienen” via de belastingdienst. Boven een bepaald percentage/bedrag aan kosten voor zorg (valt ook de premie onder) mag je dit aftrekken van je belasting.

Vraag me niet de details, ik ben op dat gebied een leek, maar doordat de premies aanmerkelijk hoger zijn kan het zijn dat die drempel nu snel bereikt wordt. Neem hierin ook de eigen bijdrage en eigen risico mee……..

• Lida

Nee hoor Jean,

Mijn man is rijksambtenaar en krijgt niks meer. Gewoon wat de anderen ook “krijgen” die 6.5% en dan moet je zelf daarover belasting betalen. We gaan er om en nabij de 140 euro op achteruit. Waarvan 10 euro ons eigen schuld want we hebben de eigen risico bij de zk.verz. veranderd van 100 naar 0.

Balen he? Lida.

• esther

Hoi Lida,

Krijgen de ambtenaren wel de 6,5 % vergoed of moeten jullie die ook zelf betalen

• Lida

Hoi Ester,

We kregen wel de 6,5% vergoeding maarja daar moet je dan weer, net als iedereen, belasting over betalen.

In het gastenboek van minister zalm staan ook veel reacties vanl ambtenaren die er gehoorlijk op achteruit gaan.

:-) Lida.

• Jean

Beste Esther,

iedereen krijgt die 6,5% direct weer vergoed. Ze halen 6,5% van je Brutoloon af, tellen het vervolgens weer bij je inkomen op zodat je er loonheffing over moet betalen. Vandaar dat iedereen hier een extra kostenpost erbij heeft gekregen.