Ik heb daarnet uit zorgvuldigheidsoverwegingen nog even gebeld met het al vijftien jaar bestaande PMA (tel. 0180-320264): het lidmaatschap kost niets, nu niet en volgende jaren ook niet. Leden wordt vier á vijf maal per jaar door middel van een brochure geïnformeerd omtrent kortingen en dergelijke (verzekeringen huis, inboedel enz., hypotheken, enz.) en dat is het enige.
De dit jaar te ontvangen korting ad 24,00 euro per volwassene (uit te betalen ineens in oktober/november 2006) is natuurlijk niet zeker gesteld voor volgend jaar, lijkt me. Desgevraagd zei de dame aan de lijn echter dat het ook helemaal niet zeker is dat die korting wordt afgeschaft. Voor het gemak ga ÃÂk daarvan wel uit.
Een rekensom voor u:
U bespaart op jaarbasis volgens uw zeggen 184,08.
Stel dat de extra korting van PMA ad 24,00 p.p. vanaf 2007 niet meer wordt gegeven (u blijft hoe dan ook de collectiviteitskorting behouden) . Dan blijft u nog steeds 184,08-42,00=142,00 euro per jaar goedkoper uit en geniet u nog steeds van de collectiviteitskorting!
PMA Zorgcollectief Zorg Verzorgd 81,00 incl. extra PMA korting/83,00 collectiviteit
PMA ExtraVerzorgd1 € 5,18
PMA TandVerzorgd1 € 5,40
Ik kom hier uit op 183,16 voor u tweetjes met het kleine aanvullende pakket zoals u noemde.
U kunt zelf ook kiezen voor de restitutieverzekering van Menzis/PMA, die kost 83,00 incl. extra PMA-korting/collectiviteit 85,00
Ik hoop dat ik u één en ander heb kunnen verduidelijken. Succes.
P.S.: nee, ik werk niet voor PMA noch voor Menzis ;-)