Menzis

• gerry

ik heb net even met menzis gebeld en die zeggen dat het maar voor een jaar is

volgend jaar moet je lid worden van PMA en dat kost ook een bedrag per jaar

loont het de moeite om lid te worden van PMA

wij betalen nu voor 2 personen basisverzekering met klein aanvullend pakket 198,50 per maand

dat wordt dan 183,16 per maand

scheelt voor 2 personen 15,34 per maand = op jaarbasis maar liefst 184,08 euro

Maar ik zie nergens wat het lidmaatschap van PMA per jaar kost????????

• Beugelbekkie

Ik heb daarnet uit zorgvuldigheidsoverwegingen nog even gebeld met het al vijftien jaar bestaande PMA (tel. 0180-320264): het lidmaatschap kost niets, nu niet en volgende jaren ook niet. Leden wordt vier á vijf maal per jaar door middel van een brochure geïnformeerd omtrent kortingen en dergelijke (verzekeringen huis, inboedel enz., hypotheken, enz.) en dat is het enige.

De dit jaar te ontvangen korting ad 24,00 euro per volwassene (uit te betalen ineens in oktober/november 2006) is natuurlijk niet zeker gesteld voor volgend jaar, lijkt me. Desgevraagd zei de dame aan de lijn echter dat het ook helemaal niet zeker is dat die korting wordt afgeschaft. Voor het gemak ga ík daarvan wel uit.

Een rekensom voor u:

U bespaart op jaarbasis volgens uw zeggen 184,08.

Stel dat de extra korting van PMA ad 24,00 p.p. vanaf 2007 niet meer wordt gegeven (u blijft hoe dan ook de collectiviteitskorting behouden) . Dan blijft u nog steeds 184,08-42,00=142,00 euro per jaar goedkoper uit en geniet u nog steeds van de collectiviteitskorting!

PMA Zorgcollectief Zorg Verzorgd 81,00 incl. extra PMA korting/83,00 collectiviteit

PMA ExtraVerzorgd1 € 5,18

PMA TandVerzorgd1 € 5,40

Ik kom hier uit op 183,16 voor u tweetjes met het kleine aanvullende pakket zoals u noemde.

U kunt zelf ook kiezen voor de restitutieverzekering van Menzis/PMA, die kost 83,00 incl. extra PMA-korting/collectiviteit 85,00

Ik hoop dat ik u één en ander heb kunnen verduidelijken. Succes.

P.S.: nee, ik werk niet voor PMA noch voor Menzis ;-)

• Beugelbekkie

http://www.kiesbasisverzekering.nl/pma-vip-club/pma-vip-club.php

Nog even voor de duidelijkheid een quote van deze site:

PMA VIP-club

Iedere deelnemer aan het PMA ZorgCollectief wordt per 1 januari 2006 gratis en vrijblijvend lid van de PMA VIP-club. Ook onze bestaande ziektekosten-, of ziekenfondsrelaties worden per 1 januari 2006 gratis lid. Nu en in de toekomst zullen er géén lidmaatschapskosten verbonden zijn aan de PMA VIP-club.

Uw eerste voordeel ontvangt u in de vorm van een korting van € 2,00 per maand (= € 24,00 ) op de natura-, of restitutiepolis. Deze extra korting geldt voor iedere betalende volwassene en wordt vanaf oktober 2006 uitgekeerd.

Buiten het PMA ZorgCollectief biedt PMA ook een groot aantal voordeelproducten. Denkt u hierbij o.a. korting op brandstof tot wel 8 cent per liter, exclusieve koopavonden bij gerenommeerde (landelijke) winkelketens, korting op gas en groene energie, korting op (mobiele) telefonie, extra kortingen op andere collectieve verzekeringen (o.a. auto) tot kortingen op vakantiereizen enz enz.

Klik hier voor de extra aanbiedingen / kortingen van de gratis PMA VIP-club.

• lauren

Hartelijk dank voor de reacties allemaal.

Ik zou graag nog wat nadere uitleg willen over deze zin in beugelbekkie's bovenstaand bericht:

“Maar ik ben het met Hans eens: op de verschillende forums mag je bijna niet zeggen dat je voor Menzis hebt gekozen ”

Heeft iemand misschien een link naar die forums's? want ik heb zelf nog niets echt negatiefs ovwer |Menzis gezien en ik vind zowel de premie als de av goed bij mij passen.

BVD en success iedereen met hun keuze als ze die nog moeten maken.

• Beugelbekkie

Ik kan je wel een link geven hoor, maar de tendens is: verzeker je niet bij Menzis, de grote “naturaboer” (??), er wordt gezegd dat Menzis heel stiekum doet over het feit dat ze ook een restitutiepolis aanbieden (nonens, ik heb er toch ook een?), “Menzis schrijft de doktoren voor welke medicijnen zij dienen voor te schrijven” (onzin, mijn huisarts bepaalt nog altijd zelf wat 'ie voorschrijft). Menzis heeft een medicijnen preferentiebeleid (ja, dat komt overal over een tijdje en zolang er vervangende medicijnen zijn heb ik er geen problemen mee-wij moeten die dure medicijnen met zijn allen betalen, dus als het wat goedkoper kan is het toch mooi?). Er zijn vast nog wel meer redenen waarom men vindt dat Menzis niet okee is (bangmakerij) , maar ik vind ze wel okee.

Link naar Consumentenbondforum:

http://www.consumentenbond.nl/forum/showthread.php?t=1136

Groetjes,

• Simon Kabelfoon

Wanneer het past en de premie lijkt je correct, waarom dan nog twijfelen?

Er kan erg veel geschreven zijn over willekeurig welke verzekeraar dan ook, maar da's doorgaans op basis van informatie van voor 01-01-2006.

Er is per die datum zoveel verandert, dat het bij iedere verzekeraar afwachten zal gaan worden hoe ze straks omgaan met het vergoeden van zorg.

Alle waar is naar zijn geld en persoonlijk ben ik dan geen voorstander van Menzis, maar da's gebaseerd op het feit, dat hun aanvullende dekkingen mij niet ver genoeg gaan.

Da's weer gebaseerd op persoonlijke ervaringen en wanneer je die niet of nagenoeg niet hebt gehad in zorg(verzekerings)land en je schat in, dat de geboden dekking adequaat is, dan is dat toch prima in orde?

Go for it!!

• lauren

Dank voor de snelle reactie beiden. Daarmee kan ik nog even verder me er in verdiepen, maar eigenlijk ben ik al voor 95% overtuigd.

Het is moeilijk om te weten wat jouw specifieke behoeftes zijn in de toekomst en op basis van wat ik nu weet voel ik me aangetrokken tot Menzis en heb ik er een goed gevoel bij omdat het past bij wat ik NU nodig heb en in de nabije toekomst.

In de verre toekomst kunnen we geen van allen kijken en op die basis is het wel heel moeilijk kiezen dus die overwegingen laat ik dus maar buiten beschouwing daar kom je toch niet uit.