Menzis

• Lauren

Eigenlijk heb ik dezelfde vraag als diegene onder TRIAS, maar ik zit over Menzis na te denken en dan via het PMA Collectief.

Ik hoop op reacties zowel positief als negatief.

Het gaat me vooral om fysio en tansarts. Dus de av 2 en de tand 2

• Simon Kabelfoon

Aan Menzis mankeert op zich helemaal niets, wanneer u meent te kunnen volstaan met de door haar aangeboden dekkingen (da's immers het eerste waarop gelet dient te worden).

Passen die u goed, dan is de aanbieding via PMA zeker scherp te noemen.

• Beugelbekkie

Ik heb maar even een kopietje gemaakt van mijn eerdere berichtje:

Ook ik heb gekozen voor het PMA Zorgcollectief, omdat ik Menzis al op het oog had vanwege m.n. de orthodontie en tandarts en me bijna via National Academic had verzekerd…maar ik kwam op de forums negatieve berichten over National Academic tegen en positieve over PMA. Na de boel te hebben uitgezocht besloten me bij PMA aan te melden. Alles gaat inderdaad verder via de PMA-afdeling van Menzis. Heb de polis nog niet ontvangen, maar dat lijkt schering en inslag te zijn momenteel omdat er meer mensen zijn die overstappen

Kortom: voor de restitutiepolis met de meest uitgebreide aanvullende verzekeringen incl. tandarts (PMA Extra Verzorgd3 en PMA Tandverzorgd3) zijn we voor twee volwassenen en twee kinderen per maand 237,10 kwijt in plaats van rechtstreeks via Menzis 258,00. Dat scheelt me dit jaar mét de extra PMA-korting voor 2006 ad 24,00 per volwassene toch wel 240,00!! En ook een volgend jaar, als wellicht (?) PMA niet meer die korting ad 24,00 geeft levert het me nog steeds een korting op van 192,00 ten opzichte van rechtstreeks bij Menzis. Omdat ik geen lid ben van de FNV kon ik me niet via hen verzekeren. PMA is voor mij dé uitkomst.

• Beugelbekkie

Ik ontving trouwens gisteren mijn polis ;-)

En wellicht ten overvloede: ik ben happy met mijn restitutiepolis met tandverzorgd3 en Extra Verzorgd3 bij Menzis! Voor deze poliskosten vind ik dat ik een hele prima dekking heb :-)

• Maisy

Mijn moeder is overgestapt van Menzis naar de Friesland, omdat de tandartsverzekering uitgebreider was. Ze had geen collectief contract bij Menzis, dus qua premie kan ik niet echt vergelijken.

• Beugelbekkie

Ik heb daarvoor niet gekozen omdat De Friesland maar 80% tot een maximum van 1.000,= vergoedt, waar Menzis voor de meeste zaken 100% vergoedt en vooral vanwege de vergoeding voor orthodontie van Menzis.

En dat collectieve contract kan volgens mij iedereen afsluiten bij PMA Zorgcollectief ;-)

• PeepPeep

Even dit topic gebruiken voor een toch wel off topic berichtje :-)

Ik zie dat toch teveel een eigen keuze van zorgverzekeraar wordt verdedigd in alle topics, ik vind gewoon dat iedereen voor zichzelf de verzekeraar moet kiezen waarbij hij/zij een goed gevoel heeft, het “beugelbekkie”gevoel zal ik het maar even noemen :-)

Zo, moest ik even kwijt, sorry………

Hans

• Beugelbekkie

Grijns….als dat beugelbekkie er niet was geweest was ik misschien niet eens veranderd van verzekering, wie weet (hoewel..) maar de orthodontische behandeling die onze dochter ondergaat zal wellicht drie jaar duren, werd er gezegd (met tenminste drie verschillende beugels, pffftt). En da's een bom duiten die onze vorige verzekeraar ineens niet meer wilde vergoeden, terwijl dochterlief tot 31 december 2005 echt uitstekend verzekerd was. Het zijn boeven natuurlijk, alle verzekeraars en banken (en ik kan het weten, heb gewerkt bij een bank die ook verzekert ;-)).

Maar ik ben het met Hans eens: op de verschillende forums mag je bijna niet zeggen dat je voor Menzis hebt gekozen :-p en dat doe ik dan toch omdat ik denk dat Menzis echt zo slecht nog niet is.

En nou genoeg erover van mij, over tot de orde van de dag … fijne dag allemaal!

• gerry

Wij zijn al sinds 1973 bij Menzis verzekerd en tot volle tevredenheid

Maar nu lees ik hier over PMA zorgcollectief

je krijgt dan korting op de basisverzekering die is nu voor ons bij Menzis 87,50 euro per persoon per maand en korting op de aanvullende verzkering

Mijn vraag is nu

Weet iemand of bij aanmeldng lid moet zijn van een of andere vakbond of in een bepaalde bedrijstak moet werken of kan iedereen zich nog aanmelden

ik heb nl. nog 26 dagen om me aan te melden

tijd genoeg nog zou ik zeggen

ik wil even vermelden mijn man werkt nu in de groente en fruitverwerkende industrie, maar gaat over 3 maanden in de Vut

Kunnen wij ons dus ook nog aanmelden bij PMA

weet iemand hier een antwoord op

• Beugelbekkie

Je hoeft geen lid te zijn van welke bond of wat dan ook, zijn wij ook niet.

Kijk eens rond op de site van PMA:

http://www.kiesbasisverzekering.nl/index.php

Je kunt je daar ook aanmelden, zie rechts bovein de pagina. Succes!