ONVZ Optifit polisvoorwaarden art.15
Ik heb ONVZ n.a.v. dit artikel schriftelijk het volgende gevraagd: als ik mijn pols breek en dus niet kan autorijden(m.i. dus een medische oorzaak), naar het ziekenhuis moet voor een medische behandeling die vergoed wordt door de basisverzekering….vergoedt ONVZ dan de taxikosten als ik een aanvullende verzekering Optifit neem
Schriftelijk antwoord van ONVZ: kort weergegeven:
u moet tevoren een machtiging aanvragen met bijgaand formulier.
De aanvullende verzekeringen Benfit en Optifit bieden geen aanvullende dekking naast de basisverzekering.DeTopfit biedt een vergoeding van de eigen bijdrage en een extra kilometervergoeding à 0,04 cent.
Zou een van de deskundigen eens met mij willen meelezen? Uit art.15 maak ik op dat bij een medische noodzaak en een medische behandeling het taxivervoer wèl wordt betaald.En bij een gebroken pols kan ik toch niet tevoren een schriftelijke machtiging aanvragen?
Let wel, dit is een schriftelijk antwoord en geen uitspraak van een callcetrum!!
Voor mij, wonend in een buitengebied zonder openbaar vervoer en met buren die overdag werken is vergoeding van noodzakelijk taxivervoer belangrijk.Een taxi naar het dichtsbijzijnde ziekenhuis kost ongeveer 80. euro.
Maria