Zilveren Kruis/ Achmea

• Gertie

Heeft iemand van jullie zich ook per 1 januari 2006 verzekerd bij Zilveren Kruis Achmea?

Ik heb nl. nog steeds geen polis ontvangen en ook nog niet betaald over de maand januari

Wel sturen ze steeds weer een reguliere brief om een offerte door hun te laten uitbrengen.

Gelukkig wordt er wel geld afgeschreven van mijn oude verzekeraar het Iza , zodat ik toch verzekerd ben.

Bellen naar Zilveren Kruis hierover heeft geen zin want ik heb al diverse malen

een half uur aan de telefoon blijven wachten om contact te krijgen.

Het liefst wil helemaal niks meer van doen hebben met deze Verzekeraar en

er alsnog vanaf zien. Zou dit mogelijk zijn??

Bedankt voor een eventuele reactie.

Groet

Gertie

• maria

Uit de polisvoorwaarden van Zilveren Kruis:

Artikel 4.1.1 De zorgverzekering gaat in op de datum die op het polisblad als ingangsdatum staat.De ingangsdatum is de dag waarop wij het verzoek tot sluiten van de zorgverzekering van u (verzekeringnemer) hebben ontvangen.Vanaf 1 januari daaropvolgend vindt van jaar tot jaar stilzwijgend verlenging plaats voor de duur van één kalenderjaar.

Artikel 4.2.1 U( verzekeringnemer )kunt de verzekering beëindigen door vóór 1 november schriftelijk op te zeggen

Bovenstaande voorwaarden zijn algemeen voor alle verzekeringen.

M.a.w. als je een schriftelijke aanvraag hebt gedaan ben je inmiddels bij ZilverenKruis verzekerd( tenzij je aanvraag niet is aangekomen) en kun je deze verzekering alleen per 01-01-2007 opzeggen door dit vóór 1 november 2006 te doen.

N.B. Stuur dit soort aanvragen altijd per aangetekende post evenasl de opzegging.En zorg er voor dat je via track & trace altijd een bewijs hebt op welke datum je brief bij de verzekeraar is bezorgd.

Maria

• Wendy

Hallo Gertie, wij zaten met hetzelfde, wel aangemeld en niets meer horen. Ik heb toen een mail gestuurd omdat ik mij per 1-1-2006 had aangemeld en inmiddels mijn oude ziekenfonds geld van mijn rekening haalde. Inderdaad per telefoon is het geen doen. Ik heb toen per mail mijn vraag gesteld en ik werd ( na 3 dagen) 's avonds keurig netjes teruggebeld en ik heb inmiddels ook een verzekeringsbewijs. De polis komt er nog aan. Ook heb ik nog niets betaald. Ik denk dat alles wel goed komt. Vraag per mail in ieder geval of je verzekerd bent.

• Gertie

Hoi Wendy

Bedankt voor de reactie. Waar heb jij dan het e-mail adres vandaan

gehaald.

Op de site van Zilveren Kruis zie ik geen e-mail adres.

Groetjes

Gertie

• maria

informatie@zilverenkruis.nl

Maar pas wel op, een e-mail is niet een bewijs.Je kunt immers zelf de inhoud van een ontvangen e-mail veranderen

Maria

• Gertie

Bedankt. Ik ga het per mail maar eens proberen, misschien dat ik dan

een reactie krijg.

Groetjes

Gertie

• Wendy

Hallo Gertie, even een reactie, ik ben via mijn werkgever collectief verzekerd. Via een speciale inlogcode kwam ik op een speciale site van Zilveren Kruis en daar kon ik via e-mail een vraag stellen. Op de gewone site van Zilveren Kruis is geen e-mail adres te vinden. Als je een e-mail gestuurd krijg je eerst een mail dat je mail ontvangen is en dan na enige dagen wordt er kontakt met je gezocht, althans zo ging het bij mij. Overigens mijn echte polis en verzekeringspasje heb ik nog niet ontvangen, alleen een bewijs van verzekering. Succes.

• maria

http://www.zilverenkruis.nl/apps/zka/conc.nsf/wwwView/l3aanmeldennieuwsbrief-best2.htm?opendocument&type=formulier&form=http://vedm.net/achmea/zorg/zk/

Het is even zoeken, maar het e-mailadres staat wel op de site, klik vanaf bovenstaand adres op: “verder” en je vindt het! :)

Maria

• N@thalie

Zilveren Kruis stuurt na 1 maart de officiele polis omdat je voor 1 maart je polis nog kunt aanpassen vwb de aanvullende verzekering. Ze sturen idd eerst een verzekeringsbewijs, ik heb het vorige week ontvangen, een maand na aanmelding.

• Wil

Ik heb in december ook een polis bij Zilverkruis aangevraagd en vorige week de verzekeringsbewijs ontvangen. De polis volgt in maart. Bij mij is er inmiddels wel al 2x premie afgeschreven