Ohra

  • Vonne

    Heeft iemand ervaring met ohra zorgverzekering?

    Via het werk van mijn man kunnen wij ons daar met korting verzekeren.

    Alvast bedankt

  • Ella

    Voor mij geen OHRA meer. Ik zit nu nog op declaraties te wachten van april 2005. Hun slogan direct verzekeren direct resultaat, gaat dus niet echt op. Ook bij de reis- en autoverzekering hebben we veel problemen met hen. Helaas.

  • Maria

    Ik heb Ohra 16 dagen geleden een mail gestuurd met een heel concrete vraag.Tweemaal een automatisch bericht gehad “dat het antwoord een paar dagen zou duren i.v.m. de grote drukte”Gister kwam er een antwoord….er werd flink omheen gezwetst, maar een concreet antwoord op de concrete vraag stond er niet in.Ik heb dus gister die mail beantwoord met het verzoek die concrete vraag nu te willen beantwoorden.Dat zal dus wel weer twee weken duren

    Een vriend van me heeft iets dergelijks met het toesturen van gegevens.

    Delta Lloyd heeft hetzelfde pakket.Voordeel is daar dat de polisvoorwaarden compleet op internet staan, wel zo handig.

    Het lijkt er op dat ze daar de boel niet aankunnen.

    Maria

  • wim

    In tegenstelling tot Ella is mijn ervaring dat ze rekeningen snel afhandelen.

    Ik ben nu overgestapt van Ohra naar Avéro Achmea omdat die veel meer bieden voor minder geld. Ohra vind ik erg duur.

  • Joop

    Tja, zoeken op internet levert ook nog wel eens wat op.

    http://cgi.monitor.nl/?http://cgi.monitor.nl/s_2112_all_.htm

    De link naar de site van de betreffende huisarts is inmiddels geactualiseerd, maar destijds stond daar over Ohra en Delta Lloyd:

    status 6-1-06: met deze firma (zorgverzekeraar willen we ze niet meer noemen) doen wij voorlopig geen zaken meer –> verzekerden bij deze firma zijn vanaf 9/1/06 passanten en dienen contant af te rekenen.

    Er stond zelfs dat klanten van Ohra van deze huisartsen uit de Haagse Beemd een brief kregen dat ze konden kiezen: of een andere verzekering, of een andere huisarts….

  • maria

    N.a.v. bovenstaande link:

    Begin januari hebben huisartsen met alle declaraties problemen gehad. Die bestonden er vooral in dat ze hun voorschotten (13 euro per ingeschreven patient per kwartaal) en hun betalingen voor consulten (9 euro per consult) niet direct via de computer konden innen.Het digitale systeem bleek door de enorme overbelasting(alle huisartsen eisten direct hun 13 europer ingeschreven “patient” op) overbelast te zijn.Ik vind de reactie van die huisartsen dan ook sterk overdreven.Ik kan me niet voorstellen dat huisartsen niet over enige financiële reserve beschikken

    Het abonnementssysteem is door de huisartsen zelf aan verzekerden door de strot gedouwd.Niemand heeft mij als patient gevraagd of ik wel blij ben met dit systeem.Tesamen met het natura-verzekeringssysteem maakt dit dat de nederlander steeds minder een vrije artsenkeus heeft

    Maria

  • Joop

    Okay, maar dit is slechts een link hoe de huisartsen er over denken. Een beetje zoeken geeft nog meer minder positieve reacties op Ohra, in verhouding meer dan diverse andere verzekeraars.

    Hoewel de bekende problematiek over het abonnementensysteem hier ook in meespeelde, ging de kwalifikatie over de manier van handelen. Er waren meerdere verzekeraars waar gewoon NEE stond bij de rubriek “contract mee gesloten”, daar werd dus ook niet moeilijk over gedaan, het ging echt om de houding van de beide verzekeraars.