Toetsing verzekeringsplicht

• ABS

Ik heb hier het aanvraagformulier van Avero Achmea

Punt 5) Toetsing verzekeringsplicht

Betaalt u Nederlandse inkomstenbelasting (Box1)

Domme vraag van mij maar Box 1 … zijn dat gewoon de inhoudingen die op je loon gedaan worden?

(hoef zelf geen belastingformulier biljet in te vullen namelijk… just to be sure)

Als je NEE invult.

Zou dat betekenen dat je niet verplicht verzekerd bent …. ?

Of zijn ook de verzekeringsmaatschappijen nog niet helemaal gewend aan de nieuwe situatie?

• theo

Box 1 is inkomen uit arbeid of daar mee te vergelijken b.v. uitkeringen In box 1 zitten dus de salarissen waar de werkgever de premies ,die hij en jij moet afdragen begrepen.

• Just

Een “nee” op deze vraag betekent niet direct dat er geen verzekeringsplicht geldt. Maar als je bijvoorbeeld op een andere vraag (ben je ingezetene van NL) ook “nee” zou antwoorden, dan betekent de combinatie van antwoorden dat je inderdaad niet in aanmerking zou komen voor de basisverzekering (volgens mij …..).

gr Just

……

• sjococo

Leest U de vragen in dit forum met betrekking tot wonen in het buitenland eens door, vervolgens even de info op www.cvz.nl en U weet waarom. Herinnert U zich de vraag van Ily nog op advokaten prikbord over Turkse Remigrant?

Het gaat erom om te bepalen of Nederlandse overheid moet betalen voor de zorg van de betreffende persoon in het binnenland en in het buitenland zoals in internationaal verband is afgesproken.

Hebt U het loonstrookje al binnen???

tanti saluti,

coen

• ABS

Dank allen voor de antwoorden …

Mijn salarisstrookje nog niet gehad … daar moet je bij ons zelf achteraan de werkgever stuurt hem niet op (scheelt postzegels weet je ;) ).

Hij moet ze eind januari wel in huis hebben.